/35سال مدیریت جهادی/

میرگلوبیات: جهاد دانشگاهی زیربنای تحول علمی کشور است

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: جهاد دانشگاهی زیربنای اصلی تحول علمی کشور است و بسیاری از ماموریت‌های مد نظر نظام در این عرصه قابل واگذاری به این مجموعه است.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: جهاد دانشگاهی زیربنای اصلی تحول علمی کشور است و بسیاری از ماموریت‌های مد نظر نظام در این عرصه قابل واگذاری به این مجموعه است.

شهلا میرگلوبیات در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه مرکزی، با گرامیداشت فرارسیدن سالروز تشکیل جهاددانشگاهی اظهار کرد: جهادگران عرصه علم و دانش در این نهاد بزرگ علمی کشور ثابت کرده‌اند که از توانایی عظیمی در انجام ماموریت‌های واگذار شده از سوی نظام برخوردارند.

وی تخصصی کردن پژوهش‌ها در جهاددانشگاهی را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: با تحقق این مهم بخش دیگری از ماموریت‌های نظام در این عرصه قابلیت واگذاری به این نهاد را خواهد داشت.

وی با اشاره به جایگاه و عملکرد جهاددانشگاهی در تقویت زیرساخت‌های فرهنگی و علمی زیربنایی کشور، بیان کرد: نگاهی به عملکرد این نهاد انقلابی نشان از نیازسنجی دقیق جهادگران از وضعیت کشور و برآورده کردن نیازهای کشور بویژه در عرصه‌های صنعتی، پزشکی و کشاورزی دارد. این مجموعه فعالیت‌هایی در عرصه پزشکی بر مبنای تعریف نیازی مشخص در حوزه بیماری سرطان، ناباروری، استفاده از سلول‌های بنیادی، بندناف و رویان دارد.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به فعالیت اخیر جهاددانشگاهی استان مرکزی در حوزه ناباروری خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی این مجموعه نیاز هم‌استانی‌ها در این حوزه در داخل استان برطرف شده و با انجام فرآیند درمانی در مرکز استان، دیگر احتیاجی به مراجعه به شهرهای دیگر و یا مرکز کشور نیست.

وی گفت: جهادگران جهادددانشگاهی باید برخود ببالند که تحقیقات آنان در عرصه‌های گوناگون بویژه در حوزه پزشکی هم‌اکنون در کلینیک‌های درمانی کشور به مردم ارائه می‌شود. علاوه بر خدماتی که توسط این نهاد انقلابی به کشور ارائه می‌شود، فعالیت پژوهشگاه رویان در درمان ناباروری و پزشکی تولیدمثل، که از دستاوردهای 35 سال مدیریت جهادی این مجموعه است، منجر به رونق توریسم درمانی در کشور شده است.

وی با بیان این‌که «بخش اعظمی از فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در حوزه پژوهش و فناوری متمرکز است»، خاطرنشان کرد: قطعا تمرکز بر این نوع فعالیت‌ها که با یک نگاه علمی و پژوهشی سیستماتیک در این مجموعه همراه است، موجب ارتقای شاخص‌های پژوهشی و فناوری نظام شده و در تحقق اهداف ترسیم شده سند چشم‌انداز کشور تاثیرگذار بوده و آن را تسریع خواهد داد.

این نماینده مجلس با تاکید بر بهره‌مندی از پتانسیل نیروهای جوان و کارآمد به عنوان عاملی برای تقویت اعتماد عمومی در این نهاد ارزشمند خاطرنشان کرد: مهمترین انتظار از جهاددانشگاهی حرکت متوازن در حوزه علمی و فرهنگی است؛ چراکه نیاز کشور، کار علمی توام با تقویت فعالیت‌های فرهنگی است.

وی خاطرنشان کرد: تربیت پژوهشگران و نخبگان موفق در تحقیقات علمی و پژوهشی که نتیجه 35 سال مدیریت جهادی این نهاد انقلابی است، توانسته است نظام اسلامی را در عرصه‌های گوناگون خودکفا کند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ / ۱۳:۱۹
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 94051105980
  • خبرنگار :

برچسب‌ها