• شنبه / ۲۷ آبان ۱۳۹۶ / ۱۴:۵۰
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: yasouj-38943
  • خبرنگار : 50223

‌استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

سنگ اندازی در مسیر واگذاری پارک جنگلی یاسوج به وزارت نفت خیانت است

سنگ اندازی در مسیر واگذاری پارک جنگلی یاسوج به وزارت نفت خیانت است

‌استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: هرگونه سنگ اندازی در مسیر واگذاری پارک جنگلی یاسوج به وزارت نفت در راستای ایجاد مجموعه اقامتی، خیانت فراموش نشدنی به مردم استان است .

به گزارش ایسنا منطقه کهگیلویه و بویراحمد علی محمد احمدی شنبه، 27 آبان ماه در نشست بررسی واگذاری پارک جنگلی یاسوج به وزارت نفت در راستای ایجاد مجموعه رفاهی، گردشگری و تفریحی افزود: سرمایه گذاری این پروژه تا سقف ۶۰۰ میلیارد تومان است و عزم ما برای تحقق این پروژه جزم است .

وی بیان کرد: تلاش های زیادی شد که این فرصت از رقبا گرفته شود و به استان داده شود و نباید آگاهانه یا ناآگاهانه در زمین رقبا بازی کرد و این واگذاری مورد تاکید است .

‌استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در حال حاضر مسأله کلان کشور، اشتغال، اقتصاد مقاومتی و جذب سرمایه گذاری است، خاطرنشان کرد: در استان ما تاحدودی محدودیت و فقر سرمایه وجود دارد و چنین اقداماتی برای توسعه استان نیاز است .

احمدی اضافه کرد: این واگذاری برکات زیادی برای استان کهگیلویه و بویراحمد دارد و باعث توسعه این استان می شود.

همچنین غلام محمد زارعی، نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: حمایت از سرمایه گذاری ها برای توسعه استان ضروری است .

وی افزود: دیدارها و جلسات متعددی در سطح وزارت نفت و استان برای تحقق این واگذاری انجام شد .

زارعی بیان کرد: در ابتدا قرار بود که سی سخت برای این موضوع انتخاب شود که با وجود موانع و همچنین بازبینی ها، پارک جنگلی یاسوج به عنوان مکانی بهتر مشخص شد .

نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید از بروز موانع بر سر راه تحقق این واگذاری جلوگیری کرد و افزایش سرعت واگذاری و احداث مجموعه تفریحی، ورزشی و گردشگری ضروری است .

زارعی برگزاری چنین جلساتی را در راستای افزایش همفکری و تعامل دانست و گفت: ایجاد امکان سرمایه گذاری در استان لازم است . همچنین برای تحقق این واگذاری، با وزیر نفت جلساتی برگزار شده است.

هدایت اکبری، رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج هم در این نشست گفت: تنها ۷۳ هکتار از پارک جنگلی یاسوج قابلیت اجرای تاسیسات و طرح دارد .

وی افزود: از مجموع ۹۳۸ هکتار پارک جنگلی یاسوج، تنها ۷۳ هکتار ظرفیت اجرای پروژه دارد و بقیه سنگلاخی و بدون ظرفیت مناسب برای این حوزه است .

اکبری بیان کرد: ما با کلیات طرح واگذاری  موافقیم، اما در جلساتی که باید منافع مردم دیده شود، نیاز است به عنوان نماینده مردم جزئیات طرح را بدانیم .

رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج تصریح کرد: ما به عنوان نمایندگان مردم باید در جریان برنامه های قابل اجرا و مصوبات باشیم و در همین راستا از دعوت نکردن اعضای شورای شهر به جلسات گله مندیم .

اکبری اضافه کرد: هرگونه ساخت و ساز در محدوده شهر یاسوج را منوط به مجوز شهرداری دانست و تاکید برحمایت از سرمایه گذاری در سطح شهر یاسوج داریم.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha