• سه‌شنبه / ۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۵۵
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1403070302435
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

با حضور وزیر کشور،

مراسم تکریم و معارفه استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

مراسم تکریم و معارفه استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مراسم تودیع و معارفه استاندار کهگیلویه و بویراحمد با حضور وزیر کشور برگزار شد.

این مراسم با حضور اسکندر مومنی وزیر کشور، آیت الله حسینی نماینده ولی فقیه در استان، مجمع نمایندگان شهرستان‌های استان در مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای تامین، اعضای شورای اداری استان و جمعی از شخصیت‌های ملی و استانی آغاز شد.

مراسم تکریم و معارفه استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

سید جواد هاشمی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ضمن تبریک ایام و مناسبت‌هایی که پشت سر گذاشتیم و هفته دفاع مقدس گفت: امروز برای تکریم و تجلیل از یکی از مسئولان نظام اسلامی حضور پیدا کردیم تا پرچم را از خدمتگزاری به خدمت‌گزاری دیگر بسپاریم.


وی به حماسه آفرینی رزمندگان دفاع مقدس و یاد و نام رشادت‌های آنها اشاره کردو افزود: به وزیر کشور و  نماینده ولی فقیه استان کهگیلویه و بویراحمد که این جلسه را مزین کردند و به نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد و اقشار مختلف مردمی در استان کهگیلویه و بویراحمد و سایر استان های همجوار خوش آمد می‌گوییم.


هاشمی رزومه وزیر کشور را سرشار از خدمت ‌و مجاهدت در سنگرهای مختلف و حضور در موضوع امنیت دانست و اظهارکرد: ایشان در ستاد مبارزه با مواد مخدر برای مقابله با توطئه استکباری ایفای نقش داشتند، ورود سردار دیروز و وزیر کشور را ارج می‌نهیم.


معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: جناب وزیر کشور دیار ما یک درصد مساحت ایران اسلامی دارد و صلابتی به استواری شکوه دنا و دارای مردان و زنان سلحشوری است که وظیفه خود را با حضور ۴۰ هزار رزمنده و ۲۰۰۰ هزار شهید و بیش از ۱۱ هزار جانباز تقدیم انقلاب کرده است.


هاشمی تصریح کرد: مردم این استان در انتخابات مجلس، ریاست جمهوری و شوراها نقش پر رنگی داشتند و در طی دوره‌های مختلف حضوری ۱۰۰ درصدی داشتند، آخرین موارد کنگره ملی شهدای کهگیلویه و بویراحمد بود که از افتخارات این استان بود.


وی ادامه داد: از توجه دولت چهاردهم و دکتر پزشکیان ریاست جمهوری به ظرفیتهای این استان و استفاده از ظرفیت نیروی انسانی و نخبگان در مسئولیتها و بدنه دولت این استان، تشکر می کنم.

مراسم تکریم و معارفه استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد


همچنین نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج نیز گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد دارای پتانسیل ها و ظرفیت های زیادی بخصوص در زمینه جنگل، آب و نفت و گاز دارد که سدهایی در سطح این استان ساخته شد اما انتظار داریم نفع آنها برای مردم بیشتر باشد.


وی افزود:جاده پاتاوه به دهدشت با نواقصات به بهره برداری رسید، پتروشیمی دهدشت با بیش از ۱۰ سال هم اکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.


وی با بیان اینکه درصد مشارکت مردم استان در انتخابات اخیر بالا بود و آنها در همه صحنه‌ها حضور فعال و باشکوه دارند، گفت:مسایل حاشیه ‌ای همیشه هست اما استاندار و تیم همراهش باید به حاشیه نروند و به سمت کارهای مهم و اساسی بروید.

محمد بهرامی، نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: کسانی که مسئولیت پذیرفتند باید به خواست مردم توجه کنند اگر این مردم نباشند انتخابات معنی ندارد.متاسفانه برخی ها به خواسته مردم توجه نداشتند و هر کاری که دوست داشتند اجرا کردند.

بهرامی اظهار کرد: مردم مطمئن باشید هر جا که بحث حقوق شما باشد از حقوق شما دفاع می کنیم و شعار نیست و در زمانی که شهردار بودم این مسأله را ثابت کردم.

مراسم تکریم و معارفه استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد


نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: براساس سه معیار موافق آمدن آقای رحمانی بودم. هرکس که شناخت داشت ایشان را تایید کرد، شناختی که خود و خانواده از ایشان داشتم و ایل بزرگ قشقایی همتای سیاسی ما از قدیم الایام همراه ما در بین عشایر جنوب بودند. استاندار جدید  را مهمان نمی‌دانیم و خودش صاحب خانه است. استخدامش در همین استان کهگیلویه و بویراحمد بود و شاید تقدیر بر این شد که پایان عمر مدیریتی اش در این استان باشد.شما فرزند دنا هستید. آقای وزیر کشور در زمانی که به کمسیون آمدید گفتید که نمایندگان حق دارند از حقوق مردم دفاع کنند، امروز دنا منافع زاگرس و ملت ایران است.
 

وی افزود: با ایجاد سد در کنار کوه دنا یخچال و برفی باقی نمی ماند و از بین می رود.
وی با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد دارای پتانسیل ها و ظرفیت هایی در زمینه توسعه است،گفت: اما هر وقت یکی از فرزندان و نیروهای انسانی استان کهگیلویه و بویراحمد می خواهد مشغول به کار شود می گویند غیربومی است.

بهرامی گفت: برخی روستاهای این استان هنوز جاده دسترسی ندارند.


به گفته وی، استان کهگیلویه و بویراحمد روی باید ریل توسعه قرار بگیرد پتانسیلهای زیادی داریم که یکی از این پتانسیل می تواند این استان و کشور را برای همیشه ارتقا دهد.


وی با بیان اینکه از دولت حمایت کردیم و حمایت خواهیم کرد، گفت: طرح هایی آماده کردیم، که تبدیل به قانون شود که براساس این قانون هر مسئولی که نمره قابل دفاع را نیاورد باید کنار برود.

در این مراسم یدالله رحمانی به عنوان استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد معرفی و از زحمات سید علی احمدزاده استاندار سابق تجلیل شد.

این مراسم بعد از ظهر امروز سه شنبه سوم مهرماه ۱۴۰۳ در محل سالن دکتر عسکریان دانشگاه یاسوج برگزار شد.

سید علی احمدزاده، استاندار سابق کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: اگر واقعیت‌ها را نادیده بگیریم دور از انصاف است. در طول ۱.۵ سال کارخانه قند یاسوج احیا شد، در برخی روستاهای استان پل ساخته شد، کارها و اقدامات خوبی انجام شد، ۱۰۲ کارخانه استان احیا شدند و ظرفیت سردخانه‌ای این استان بیش از ۲۰ هزار تن رسید.

وی اظهار کرد: هرچه در توان داشتم برای عمران آبادانی این استان انجام دادم. من همه مدیران را از استان کهگیلویه و بویراحمد انتخاب کردم. الان با افتخار می‌روم و به دموکراسی احترام می‌گذارم.

او بیان کرد: من در خدمت به این استان کوتاه نیامدم. حقوق من تا پایان ماه نمی‌رسید، اما یک ۱۰۰۰ تومانی از بودجه استان کهگیلویه و بویراحمد استفاده نکردم.

او افزود: در آتش‌سوزی کوه خامی به‌دلیل اینکه بالگرد امکان فرود نداشت و منطقه سخت گذر بود و جوانان و نیروها نمی‌توانستند بپرند که خودم پریدم و شکمم پاره شد، در شیراز عمل جراحی انجام دادم، اما به کسی نگفتم.

اسکندر مومنی، وزیر کشور در این مراسم گفت: آشنایی‌ام با مردم استان کهگیلویه و بویراحمد به دوران دفاع مقدس برمی‌گردد. رزمندگان این استان با شجاعت، خط دشمن را می‌شکستند و راه را برای دیگر رزمندگان هموار می‌کردند.

او ادامه داد: در پشت جبهه، ایمان، اخلاق و متنانت‌شان زبانزد بود، افتخار همسنگری با مردم و رزمندگان این دیار را داشتم که درس‌های زیادی گرفتم.

وی بیان کرد: به ۲۰۰۰ شهید استان کهگیلویه و بویراحمد درود می‌فرستم که جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند تا مردم امروز در آرامش و امنیت به زندگی خود ادامه دهند.

مومنی با اشاره به اینکه امروز بیش از هر زمان دیگری به امنیت، آرامش، وفاق و همبستگی ملی و امید و امیدآفرینی نیاز است، گفت: مردم در انتخاباتی امن، سالم و مشارکتی، رئیس جمهوری منتخب خود را انتخاب و اعلام کردند و شعار اصلی پزشکیان، همدلی و وفاق ملی است و بر این عهد استوار مانده است. کابینه تشکیل‌شده نشانگر همین تعهد او است و این صرفاً در کابینه تجلی نخواهد داشت و همه اقوام، گروه‌ها و ... باید در پیشرفت ایران سهیم باشند.

او بیان کرد: باید همه همدلی و وفاق خود را نشان دهیم، از هر تفکر، جناح، قومیت و دینی در دوران دفاع مقدس برای دفاع از کیان وطن و انقلاب حضور داشتند. آنهایی که به پزشکیان رای دادند یا به او رای ندادند، در اداره و آبادانی کشور سهیم هستند و باید کشور را بسازیم، تلاش‌های خوبی شده است و هرگز کسی نمی‌تواند منکر این خدمات باشد.

وزیر کشور افزود: دوره جدیدی از فعالیت‌ها و تلاش‌ها باید آغاز شود و قدم در جایی خواهیم گذاشت که دولت قبل تحویل داد و باید بهتر و پرتلاش‌تر برای ایران تلاش کنیم.

خبر در حال تکمیل است

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha