• پنجشنبه / ۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۹:۳۲
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1403070504154
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

رئیس کل دادگستری استان در دیدار با استاندار:

کهگیلویه و بویراحمد از نظر پارامترهای توسعه در رتبه آخر کشور قرار دارد

کهگیلویه و بویراحمد از نظر پارامترهای توسعه در رتبه آخر کشور قرار دارد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: از نظر پارامترهای توسعه این استان در رتبه آخر کشور قرار دارد.

محبوب افراسیاب در دیدار با استاندار کهگیلویه و بویراحمد ضمن تبریک انتصاب یدالله رحمانی به‌عنوان استاندار جدید، بیان کرد: در این استان همه منابع طبیعی پتانسیل است، اما چند مشکل جدی در این استان مانند رونق نداشتن کسب و کار است که دلیل اصلی آن گردش صحیح نداشتن پول است.

وی اظهار کرد: یک درصد جمعیت کشور در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد و ۲۵ درصد از پول مملکت در این استان می‌چرخد و این‌ها باعث ایجاد حلقه‌های مفقود اقتصادی و رکود شده است و نتیجه این را در دادگاه‌ها می‌بینیم. نتیجه عملی رکود اقتصادی، افزایش نرخ اصلی جرم و دعاوی و طرح دعاوی حقوقی بی‌جهت یا کم‌اهمیت است.

او ادامه داد: اگر از نظر رصد علمی نگاه کنیم، دعاوی در دادگستری استان مطرح می‌شود که در هیچ‌یک از نقاط کشور مطرح نشده است و این به فقر برمی‌گردد. نرخ جرم رابطه مستقیمی با دلایل اقتصادی دارد.

وی گفت: دستگاه قضایی در استان کهگیلویه و بویراحمد در کنار استاندار به‌عنوان یک بازوی قدرتمند استاندار خواهد ایستاد.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اولین درخواستم این است که توجه به توسعه این استان داشته باشید. از نظر پارامترهای توسعه، این استان در رتبه آخر کشور قرار دارد و با وجود همه این داده‌ها و پتانسیل‌های قوی، نیازمند سرمایه‌گذاری است. سرمایه‌گذاری یک عامل منعطف جاری است و ایستا نیست.

افراسیاب گفت: این استان ریل قطار، ترانزیت هوایی و منابع، خیلی از چیزهای دیگر و حتی یک متر اتوبان ندارد و همه این متغیرهای مستقل استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی به سرمایه‌گذاری و چهره ظاهری شهر یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره و اظهار کرد: سرمایه‌گذاری در استان کهگیلویه و بویراحمد تقریباً صفر است و صنعت ساختمان و ساخت و ساز ۳۰۰۰ صنعت دیگر را تحت تاثیر قرار می‌دهد که در این استان صفر است. وقتی از ورودی شیراز وارد یاسوج می‌شوید این شهر که مرکز استان است چهره یک روستا را دارد. طرح تفصیلی این شهری اجرا نشده است و از آنجا که متولیان امر نیازمند پول ناشی از احداث ساخت و سازهای غیرمجازند با پول معامله می‌شود. چهره این شهر چهره یک مرکز استان نیست.

افراسیاب افزود: نسخه جدید توسعه و آمایش سرزمینی جدیدی برای توسعه این استان در نظر گرفته و نوشته شود.

وی اظهار کرد: نزدیک ۶۰۰ گونه گیاهی دارای ارزش دلاری در این استان وجود دارد، اما رها شده است. نگاه جزیره از سوی همکاران و دولت در این استان جواب نمی‌دهد.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به رشادت‌های مردم کهگیلویه و بویراحمد در دوران دفاع مقدس، بیان کرد: استانی که در زمان دفاع مقدس، دارای جمعیتی حدود ۲۵۰ هزار نفر بود، ۵۰ هزار نفر رزمنده داشت. در کجای کشور این همه از نظر آمار شهدا و ایثارگران در صف اول بوده است.

افراسیاب افزود: اکنون زمان نگاه و گرایش جزیره‌ای گذشته است و مردم به کارنامه و کارکرد نظام توجه خواهند کرد. باید هم‌افزایی ایجاد کنیم و کارکرد و عملکرد نظام را بالا ببریم وگرنه دشمن به ما و به شما رحم نخواهد کرد و می‌خواهد کارکرد و بازدهی عملکرد نظام را در واقع منفی نشان دهد.

کهگیلویه و بویراحمد از نظر پارامترهای توسعه در رتبه آخر کشور قرار دارد

یدالله رحمانی، استاندار استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: در استان‌های کمتر برخوردار آنچه بیشتر نیاز است کارهای اقتصادی و عمرانی است که ماحصل این کار باید بهبود وضعیت معیشت مردم شود.

وی اظهار کرد: ما باید منابع طبیعی و جنگل‌ها را در استان کهگیلویه و بویراحمد حفظ و شرایط اقتصادی خوبی را برای مردم مهیا کنیم.

او اضافه کرد: اصل وظیفه ما و مدیران حمایت از تولید است که باید زمینه تولید را نیز برای مردم فراهم کنیم و کارگروه حمایت از تولید باید با جدیت تمام برای حمایت از تولید تلاش کند تا موانع تولید برداشته شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha