• جمعه / ۶ مهر ۱۴۰۳ / ۰۰:۰۳
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1403070604239
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون:

شهر یاسوج نیازمند توجه ویژه مسئولان است

شهر یاسوج نیازمند توجه ویژه مسئولان است

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد نماینده شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی گفت: شهر یاسوج بعنوان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد که بیش از ۵۰ درصد جمعیت شهری استان را دارند نیازمند توجه ویژه مسئولان است.

محمد بهرامی در این نشست با اشاره به مشکلات ترافیکی و بافت شهری شهر یاسوج گفت: مشکلات بخش ترافیک شهر یاسوج همواره از مهم‌ترین دغدغه های مردم این شهر بعنوان مرکز استان بوده که این نشست آغازی برای رفع این مشکل است.

وی با اشاره به اینکه شهر یاسوج به عنوان پایتخت طبیعت ایران و مرکز استان پیشانی استان چهار فصل کهگیلویه و بویراحمد است افزود: بیش از ۵۰ درصد جمعیت شهری استان کهگیلویه و بویراحمد با قومیت‌ها و جغرافیای مختلف در شهر یاسوج سکونت دارند و این شهر به عنوان مقصد گردشگری در بیشتر ایام سال میزبان گردشگرانی از سراسر کشور بخصوص استان‌های جنوبی کشور است که با توجه به وجود مشکلات ترافیکی نیازمند توجه ویژه مسئولان ارشد استانی بخصوص مجموعه استانداری، سازمان برنامه و بودجه و شهرداری یاسوج برای تخصیص اعتبار و رفع گره‌های ترافیکی است.

شهر یاسوج نیازمند توجه ویژه مسئولان است

وی با تاکید بر همکاری و مشارکت همه نهادها و دستگاه ها برای رفع مشکل ترافیک مرکز استان اظهارکرد: بلوار آیت الله ملک حسینی که از محله‌های، شرف آباد علیا، شرف آباد سفلی، شهرک صنعتی بلکو، امامت‌ها، شهرک امام علی(ع) و شرف آباد وسطی عبور می‌کند اولین اولویت در این طرح است.

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی با اشاره مشکلات ترافیکی در محدوده شرقی شهر یاسوج خواستار تسریع در عملیات عمرانی ۴۵ متری سروک یاسوج شد و خاطرنشان کرد: عملیات اتصال پل چهارم بشار به جاده «سروک» در قالب مسیر ۴۵ متری «سروک» به طول حدود دو کیلومتر دومین اولویت این نشست است.

بهرامی دیگر اولویت طرح تسهیل عبور و مرور شهری مرکز استان را اتصال بلوار «ارم» به بلوار «بنسنجان» مجاور با آب راه دائمی منطقه «دره گرم» عنوان و تصریح کرد: این طرح در راستای تسهیل عبور و مرور شهروندان در ضلع شرقی شهر یاسوج است که با اجرای این طرح تا حد زیادی از بار ترافیکی محدودهای مرکز شهر، بلوارهای کشاورز، قرنی و خیابان های جمهوری و مطهری کاسته خواهد شد.

شهر یاسوج نیازمند توجه ویژه مسئولان است

وی با اشاره به اولویت‌های مهم تسهیل عبور و مرور شهری مرکز استان به احداث زیرگذر و روگذر در نقاط مختلف شهری ادامه داد: احداث زیرگذر و روگذر از مهمترین برنامه ها و راهکارها برای حل مشکل ترافیک در نقاط مختلف شهر یاسوج است که این طرح نیازمند همکاری و برنامه ریزی مجموعه شهرداری و شورای اسلامی و سازمان برنامه و بودجه و دیگر دستگاه‌های اجرایی استانی است.

نماینده شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی توزیع ترافیکی نامناسب را از دیگر عوامل ترافیک سنگین شهری در شهر یاسوج عنوان واظهار کرد: توزیع نامناسب ترافیکی در نقاط مختلف شهر یاسوج از جمله محل مدارس، ادارات و دیگر صنوف از مهم‌ترین مشکلات شهری در رابطه با گره‌های ترافیکی شهر یاسوج است که همواره مشکلاتی برای نهادهای خدمات رسان به وجود آورده و نیازمند بازنگری و ساماندهی هستند.

بهرامی به مغفول ماندن پارک جنگلی یاسوج و مشکلات این پارک به عنوان یکی از مهم‌ترین طرح‌های گردشگری و درآمدزای شهر یاسوج اشاره کرد و گفت: با توجه به اقدامات زیرساختی صورت گرفته و ظرفیت‌های این پارک توجه ویژه به احداث تاسیسات و راه دسترسی مناسب از دیگر اولویت‌های مرکز استان برای ایجاد فضایی مناسب و امن برای شهروندان، هم استانی‌ها و گردشگران در همه ایام سال است.

شهر یاسوج نیازمند توجه ویژه مسئولان است

همچنین شهرام مهدوی مطلق، فرماندار شهرستان بویراحمد در ادامه این نشست با تشکر از نماینده شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی برای تشکیل این نشست برای گره گشایی ترافیک شهر یاسوج گفت: یکی از ویژگی‌های دکتر بهرامی نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون نسبت به سایر نمایندگان سابقه کار اجرایی و عمرانی در مدیریت شهری و همچنین تحصیلات مرتبط دانشگاهی است که امید داریم با برنامه ریزی‌ها و همکاری سایر دستگاه‌ها و نهادهای دولتی برای تخصیص اعتبارات شاهد کاهش بار ترافیک شهری مرکز استان باشیم.

به گزارش ایسنا، سید هدایت اکبری، رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج نیز در این نشست ضمن تقدیر و تشکر از بانیان برگزاری این نشست گفت: با توجه به سوابق کاری و اجرایی دکتر بهرامی به عنوان شهردار یاسوج در سنوات گذشته و آگاهی ایشان از مشکلات شهری و مجموعه شهرداری یاسوج در این سال‌ها نسبت به آینده شهری مرکز استان خوش بین هستیم.

گفتنی است که به دعوت نماینده شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون نشست بررسی مشکلات شهری و گره های ترافیکی شهر یاسوج در دفتر معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha