• چهارشنبه / ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۶:۲۷
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 99122721193

مدیریت عملیات جهادی بسیج دانشجویی فارس اعلام کرد:

آغاز اعزام گروه‌های جهادی دانشجویی به مناطق محروم فارس

آغاز اعزام گروه‌های جهادی دانشجویی به مناطق محروم فارس

ایسنا/فارس مدیر عملیات جهادی ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس اعلام کرد که اعزام گروه‌های جهادی دانشجویی به مناطق محروم استان، از امروز آغاز شده است.

مهدی محمودی چهارشنبه ۲۷ اسفند در نشست مجازی با خبرنگاران گفت: نوروز امسال ۳۰ گروه جهادی دانشجوی خواهر و برادر برای انجام اقدامات عمرانی، علمی، فرهنگی، آموزشی و پزشکی به نقاط محروم شناسایی شده استان فارس اعزام خواهند شد.

محمودی با اشاره به شیوع کرونا و بروز مشکلات فراوان در زمینه معیشتی برای اقشار مختلف مردم، گفت: مهمترین و اصلی ترین دغدغه مدیریت عملیاتی جهادی بسیج دانشجویی فارس، ابتدا رفع مشکل معیشت نیازمندان و خانواده های آسیب دیده از کرونا در کوتاه مدت بوده است.

او ادامه داد: باتوجه به کشاورزی بودن استان فارس حل مشکلات و معضلاتی در زمینه کمبود آب و تغییر الگوی کشت و اصلاح شیوه‌های آبرسانی، ایجاد کارگاه خانگی و بازار فروش محصولات تولیدی این کارگاهها و .... از اهداف این گروه‌ها بوده است.

محمودی با اشاره به ایجاد آسیب‌شناسی مسائل اجتماعی با حضور گروه های جهادی، دبیر مجمع گروه ها ی جهاد دانشجویی، معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز و معاونت اجتماعی سپاه فجر فارس، گفت: در این کارگروه شناسایی مهمترین آسیب‌ها و ریشه‌های آنها و راهکار رفع این مشکلات در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه مهمترین آسیب استان فارس، تاثیرات خشکسالی بر مهاجرت و حاشیه نشینی است، گفت: راهکار حل این مشکل ایجاد اشتغال های خانگی، بنگاه های زود بازده تغییر الگوی کشت و ... در قالب بسته‌ی "مهاجرت معکوس" دیده شده و در حال برنامه ریزی و اجرا است.

او همچنین از راه اندازی مرکز رشد و شتاب دهی خبر داد و افزود: با شیوع کرونا، گروه های جهادی فراخوان شده و در ضدعفونی معابر و محله ها، ایجاد کارگاه های تولید ماسک، شیلد و گان پزشکی در دستور کار قرار گرفت و زمینه تولید روزانه ۵ هزار ماسک فراهم و بین اقشار نیازمند توزیع شد.

محمودی تامین و توزیع بسته‌های کمک معیشتی در قالب کمکهای مومنانه با استفاده از ظرفیتهای مختلف را به عنوان یکی از اقدامات شاخص دانست و گفت: در مرحله اول کمک‌های مومنانه شامل ۷۰هزار بسته معیشتی، مرحله دوم ۷۰هزار بسته پروتئینی، مرحله سوم ۵۰ تن مرغ برای طبخ و توزیع، مرحله چهارم ۴۵ هزار بسته معیشتی و مرحله پنجم شامل توزیع ۲۱ هزار بسته بین نیازمندان بوده است.

به گزارش ایسنا، بیش از ۱۱۰ گروه جهادی در ناحیه بسیج دانشجویی در عرصه های مختلف عمرانی، فرهنگی، علمی، پزشکی، بهداشت و درمان و حاشیه شهر در استان فارس فعالیت دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha