• دوشنبه / ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۲:۱۹
  • دسته‌بندی: سلامت
  • کد خبر: 99122519036
  • خبرنگار : 71424

واکسیناسیون ۲۰ هزار داوطلب در ۶ شهر بزرگ در فاز ۲ و ۳ کارآزمایی بالینی

واکسیناسیون ۲۰ هزار داوطلب در ۶ شهر بزرگ در فاز ۲ و ۳ کارآزمایی بالینی

مدیر گروه مطالعات بالینی واکسن ایرانی کرونا  و مسئول تیم نظارت بر آزمایشات انسانی واکسن کرونا ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) درباره روند انجام مطالعات بالینی واکسن کووایران برکت در فاز ۲ و ۳  گفت: برنامه ریزی کردیم در این فاز ۳۰۰ داوطلب را وارد مطالعه کنیم که امروز بر روی ۲۰ نفر انجام شد. به صورت متوالی در شش شهر تهران، کرج، اصفهان، شیراز، مشهد و بوشهر ۲۰ هزار نفر را وارد مطالعه می کنیم.

به گزارش ایسنا، حامد حسینی در نشستی با خبرنگاران در حاشیه مراسم آغاز مطالعات بالینی فاز ۲ و ۳ واکسن کووایران برکت با بیان اینکه در فاز دوم به دنبال آن هستیم که مطمئن شویم آنتی بادی های تولید شده بالاتر از حد دلخواه ماست گفت: در فاز سوم با یک جمعیت بزرگ ۲۰ هزار نفری روبه روهستیم. ما به دو گروه تزریق می‌کنیم و اثربخشی واکسن را برآورد می‌کنیم.

وی افزود: برنامه ریزی کردیم در این فاز ۳۰۰ داوطلب را وارد مطالعه کنیم که امروز بر روی ۲۰ نفر انجام شد. به صورت متوالی در شش شهر تهران، کرج، اصفهان، شیراز، مشهد و بوشهر ۲۰ هزار نفر را وارد مطالعه میکنیم. 

مسئول تیم نظارت بر آزمایشات انسانی واکسن کرونا ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) ادامه داد: وضعیت تمام داوطلبان به مدت یکسال دنبال می شود اما بعد از دوماه پیگیری، این اجازه را داریم که اگر نتایج خوب بود به طور اورژانسی واکسن را به طور گسترده وارد بازار کنیم. انتظار ما این است که اگر این روند بر روی داوطلبان با سرعت ادامه پیدا کند انتهای اردیبهشت خیال ما از انجام فاز دو و سه آسوده است و می توانیم داده ها را در اختیار سازمان غذا و دارو قرار دهیم. امید است موفقیت ها ادامه یابد و واکسن ایمنی را در اختیار مردم قرار دهیم.


وی درباره تلفیق فاز دو و سه گفت: در تلفیق جمعیت، فاز دو زیرمجموعه کوچکی از جمعیت فاز سه هستند که آزمایشات بیشتری روی آنها انجام می شود. اینطور نیست که فازی تمام شود و به فاز دیگر برویم ما همزمان هم دیتای ایمنی زایی افراد بالای ۵۰ سال را جمع می کنیم و هم در دراز مدت داده های فاز سه را به لحاظ اثربخشی پایش می کنیم.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha