• یکشنبه / ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۲:۲۸
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 99122418153

نگهداری شهر قم روزانه یک میلیارد تومان هزینه دارد

نگهداری شهر قم روزانه یک میلیارد تومان هزینه دارد

ایسنا/قم رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه و امور سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر قم گفت: روزانه یک میلیارد تومان برای نگهداری شهر قم، هزینه می‌شود.

مجید اخوان در گفت و گو با خبرنگاران پیرامون وضعیت بودجه شهر قم اظهار داشت: وظیفه کمیسیون رسیدگی به فرآیند بودجه، اصلاحیه‌ها و متمم‌های احتمالی و موضوع تفریغ بودجه و نظارت بر تحقق منابع و مصارف است.

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه و امور سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر قم افزود: در جهت بررسی بودجه سال ۱۴۰۰، بیش از ۳۰ جلسه پیرامون ارزیابی درآمدها و هزینه‌ها برگزار شد.

وی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰ اختلاف ۱۰ درصدی در بودجه پیشنهادی شهرداری قم با بودجه مصوب ۳ هزار و ۶۲ میلیارد تومانی در شورای اسلامی شهر قم دیده می‌شود.

اخوان بیان کرد: درمجموع منابع داخلی شامل عوارض، مالیات و بخشی از کمک‌های دولتی حدود ۳۵ تا ۴۰ درصد منابع بودجه شهرداری را شامل می‌شود که در حدود ۱۲۷۰ میلیارد تومان است.

وی خاطرنشان کرد:همچنین منابع غیر نقدی بودجه نیز که از محل فروش املاک و برخی سرمایه‌گذاری به دست می‌آید نیز در حدود ۸۵۰ میلیارد تومان است.

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه و امور سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر قم عنوان کرد: از طرفی مبلغ ۹۵۰ میلیارد تومان از بودجه ۱۴۰۰ نیز از محل منابع خارج از منابع داخلی شامل تسهیلات بانکی، اوراق مشارکت و اوراق خزانه بابت بازپرداخت دیون دولت به شهرداری است.

وی گفت: بر اساس پیش‌بینی‌ها، ۸۷۰ میلیارد تومان از مصارف بودجه ۱۴۰۰ شهرداری قم برای بودجه جاری و ۱۹۵۰ میلیارد تومان ویژه بودجه عمرانی و حدود ۲۷۰ میلیارد تومان نیز برای بازپرداخت اوراق مشارکت و تسویه بدهی شهرداری به سیستم بانکی است.

 روزانه یک میلیارد تومان برای نگهداری شهر قم، هزینه می‌شود 

اخوان افزود: روزانه یک میلیارد تومان برای نگهداری شهر قم، هزینه می‌شود و دراین‌باره مدیریت شهری نیازمند مشارکت و همراهی شهروندان در کاهش هزینه‌هاست.

همچنین سید مجتبی سبحانی ثابت رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم بیان کرد: این کمیسیون ۹ زیرمجموعه شامل سازمان‌های مختلف تحت نظارت دارد و هرسال تصویب و اصلاحیه بودجه و تعرفه‌ها و بررسی عملکرد این سازمان‌ها را عهده‌دار است.

وی افزود: روزانه ۷۲۰ تن زباله در قم تولید می‌شود و دراین‌باره تولید ۳۲۰ تن کود از پسماند در قم داریم که ویژه مصارف کشاورزی و فضای سبز است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم عنوان کرد: روند نامطلوب دفن زباله در قم مشکلاتی را به وجود آورده است و در آینده به یک کلان‌شهر دفن پسماند تبدیل می‌شویم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha