• دوشنبه / ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ / ۰۸:۵۲
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 99121813290
  • خبرنگار : 50220

واگذاری کفالت درختان به اردکانی‌ها با طرح «یادکاشت»

واگذاری کفالت درختان به اردکانی‌ها با طرح «یادکاشت»

ایسنا/یزد اردکانی‌ها با اجرای طرحی به نام «یادکاشت» به مناسبت هفته منابع طبیعی برای ماندگاری درخت و زندگی اقدام می‌کنند.

«مصطفی پوردهقان» شهردار اردکان کاشت درخت را یکی از بهترین کارهای خیر و اثر گذار عنوان کرد و افزود: شهر بدون درخت، شهری بدون روح است که با کاشتن و پرورش دادن درخت، سبزی و خرمی، لطافت و آسایش و آرامش مردم را به همراه خواهد داشت.

وی به نقش بی بدیل شهرداری در حوزه فضای سبز اشاره و بیان کرد: شهرداری با ایجاد پارک‌ها و بوستان‌ها سالیانه چند میلیارد تومان هزینه کاشت و نگهداری فضای سبز شهری کرده که امیدواریم با طرح یاد کاشت درخت و مشارکت شهروندان با توسعه فضای سبز در جهت کاهش آلودگی‌های موجود گام موثری برداریم.

شهردار گفت: طرح یادکاشت درخت با نظارت شهرداری و گونه نهال نیز ازبین نهال های مورد تایید و مثمر و تایید فضای سبز شهرداری است و هزینه های مربوط به خرید، کاشت و نگهداری، سمپاشی و کود دهی به عهده فرد ثبت‌نام‌کننده است.

«ژامک طباطبایی» مجری این طرح و پیشنهاد دهنده «یادکاشت» به شهرداری اردکان در این خصوص، گفت: در طرح یادکاشت زنده نگه داشتن یاد شهروندان از بدو تولد تا حتی بعد از دوران زندگی با زنده نگه داشتن یک درخت ماندگار خواهد شد.

وی افزود: فاز اول این طرح با حمایت شهرداری و شورای اسلامی شهر اردکان در فاز ۴ پارک آزادی اردکان همزمان با روز درختکاری اجرایی شد که با توجه به قول مسئولان این شهر، طی برنامه‌ریزی‌های بعدی در دیگر بخش‌های قابل کاشت درخت از جمله پارک کوهستان و پارک جنگلی شهید پایدار به اجرا در خواهد آمد.

طباطبایی با اشاره به این که «یادکاشت» به صورت پایلوت در اردکان اجرایی و امکان انجام در سراسر کشور را دارد، تاکید کرد: حفظ و نگهداری درختان که با حمایت شهرداری اردکان صورت خواهد پذیرفت، بعد از ثبت نام هر شهروند و پرداخت مبلغ کفالت هر درخت، مسیر را برای توجه بعدی به این اقدام از جمله نورپردازی و ایجاد شناسنامه برای هر یادکاشت فراهم خواهد آورد.

به گزارش ایسنا، «ژامک طباطبایی» مجری و خالق این طرح در شهرستان اردکان دختر مرحوم دکتر «سید محمود طباطبایی» از مشاهیر اردکانی است که دو کتاب «واژه‌نامۀ گویشی اردکان» و «فرهنگ عامّۀ اردکان» را نیز از پدر جمع آوری و چاپ نموده است.

گفتنی است در حاشیه مراسم «یادکاشت» و گرامیداشت روز درختکار، شهردار اردکان با حضور امام جمعه و جمعی از مسئولان این شهرستان از نیروهای فضای سبز شهرداری این شهر به پاس تلاش و خدمت رسانی به شهروندان تجلیل کردند. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha