• سه‌شنبه / ۵ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۴:۵۶
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99120503706
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

طراح ایرانی مسابقات یخ نوردی جوانان جهان:

خلاقیت و استقامت را در طراحی مسابقات مدنظر قرار می‌دهم

خلاقیت و استقامت را در طراحی مسابقات مدنظر قرار می‌دهم

ایسنا/اصفهان محمدرضا صفدریان که به منظور طراحی مسابقات یخ‌نوردی قهرمانی جوانان جهان فردا عازم روسیه می شود، گفت: تکنیک، خلاقیت و استقامت موضوعاتی است که در طراحی مسیر روی آن‌ها تمرکز خواهم داشت.

محمدرضا صفدریان در گفت و گو با ایسنا در خصوص مسابقات جوانان جهان که از ۸ اسفندماه در شهر "تیومن" روسیه آغاز می شود، اظهار کرد: در این مسابقات بیشتر نمایندگان کشورهای مختلف شرکت و ۴ طراح بین المللی مسابقات این دوره را طراحی می کنند که یکی این طراحان من هستم و فردا (چهارشنبه-۶ اسفندماه) با حضور در محل مسابقات مسیرهای مسابقات را بررسی خواهیم کرد. این مسابقه در گرایش Bouldering و سرعت در روزهای ۸ تا ۱۰ اسفند ماه برگزار خواهد شد.

وی در خصوص انتخابش به عنوان یکی از طراحان این مسابقات گفت: سال ۲۰۱۷ در دوره بین المللی طراحی مسابقات جهانی در فرانسه شرکت کردم. بعد از یک تا دو سال که به عنوان طراح مسابقات فعالیت داشتیم می توانیم به عنوان سرطراح مسابقات حضور داشته باشیم. 

صفدریان افزود: زمانی که از دوران قهرمانی خداحافظی می کنم هدف اصلی‌ام حضور در مسابقات به عنوان طراح است تا بتوانم در تمام رده ها حضور داشته باشم. با مدرکی که دارم، می توانم مسابقات جوانان و بزرگسالان را طراحی کنم. به دلیل شرایط کرونا مسابقات ما  کنسل شد و تنها یک مسابقه حدود ۱۰ روز دیگر در رقابت های یخ نوردی جهان در شهر "کی‌روف" روسیه خواهم داشت.

طراح مسابقات یخ نوردی جوانان جهان در خصوص طراحی مسیر این مسابقات، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه خودم از ورزشکاران این رشته هستم، باید مسیر مسابقات را به شکلی طراحی کنیم که قابلیت اجرایی داشته باشد به طوری که توانایی بدنی، خلاقیت، تکنیک ها و استقامت ورزشکاران به چالش کشیده شود.

وی در ارتباط با حضور نمایندگانی از ایران در مسابقات جوانان، تصریح کرد: دو نفر از بازیکنانم تمایل داشتند که در این مسابقات حضور داشته باشند که متاسفانه شورای برون مرزی به دلیل شیوع ویروس کرونا با این اعزام موافقت نکرد و تنها مجوز من صادر شد.

صفدریان همچنین در خصوص شرایط اعزام به روسیه با توجه به شیوع ویروس کرونا، گفت: شرایط فوق العاده سخت شده است، پیش از این ما راحت ترین اعزامی که داشتیم به روسیه بود. اما امسال از ۴ هفته پیش نامه نگاری های لازم را آغاز کرده ایم، با توجه به اینکه به عنوان طراح در مسابقات حضور دارم تمام نامه نگاری ها از سوی فدراسیون جهانی انجام شده است و بعد از ۳ هفته، دعوت نامه ها آماده شده است.

وی افزود: باید قبل از پرواز تست PCR را انجام دهیم و طی ۷۲ ساعت پروازمان انجام شود و زمانی که می خواهیم به ایران بازگردیم باید تست را تکرار کنیم تا بتوانیم به کشور وارد شویم.

صفدریان گفت: از نظر قوانین پروازی، انجام تست PCR اجبار است و در باره بحث واکسن تا این لحظه به ما موردی اعلام نشده است. زدن واکسن بستگی به دستور العمل های مسابقات دارد. در صورتی که فدراسیون و وزارت بهداشت مکاتباتی داشته و این تشخیص داده شود که واکسن بزنیم تابع مسابقات خواهم بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha