• پنجشنبه / ۱۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۶:۲۰
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403071915164
  • خبرنگار : 50121

رئیس اداره صمت اردستان:

گران‌فروشی و عدم درج قیمت، بیشترین تخلفات اصناف اردستان است

گران‌فروشی و عدم درج قیمت، بیشترین تخلفات اصناف اردستان است

ایسنا/اصفهان رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان اردستان با اشاره به بازرسی‌های صورت گرفته از ابتدای سال جاری تاکنون گفت: بیشترین تخلفی که از اصناف شهرستان اردستان دریافت کردیم، گران‌فروشی و عدم درج قیمت بوده است.

جواد حقیقت‌پور، امروز(پنجشنبه، ۱۹ مهرماه) در نشست خبری در محل این اداره، اظهار کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۳ حوزه بازرسی اداره صمت علاوه بر رسالتی که در بخش‌های مختلف وظیفه دارد، ۸۵ گشت مشترک با دیگر دستگاه‌ها انجام داده که از مجموع این بازرسی‌ها ۲۲ پرونده تخلف تشکیل شده است.

وی با اشاره به اقدامات و بازرسی‌های صورت گرفته از ابتدای سال جاری تاکنون افزود: در بازرسی‌های صورت گرفته بیشترین تخلفی که از اصناف شهرستان اردستان دریافت کردیم گران فروشی و عدم درج قیمت بوده است. رسیدگی به تمام تخلفات صنفی شرکت‌های تولیدی و خدماتی پس از تشکیل پرونده توسط تعزیرات حکومتی انجام می‌شود و مردم می‌توانند شکایت خود از اصناف را در سامانه تلفنی ۱۲۴ ثبت کنند.

 نظارت بر عملکرد نانوایی‌ها با جهادکشاورزی است

به گزارش ایسنا، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت اردستان در خصوص گلایه مردم درباره عملکرد برخی نانوایی‌های شهرستان گفت: قیمت نان از ماه گذشته بین ۲۵ تا ۳۰ درصد روی سامانه نانینو اضافه شده است و اگر نانوایی پول نان را به غیر از دستگاه‌های مخصوص دریافت کند تخلف محسوب می‌شود.

حقیقت‌پور رسیدگی و بازرسی بر عملکرد نانوایی را جز وظایف جهادکشاورزی عنوان کرد و گفت: دستورالعمل مشخصی مبنی بر چگونه نظارت و بازرسی بر نانوایی‌ها وجود ندارد و بازرسان جهاد کشاورزی و اداره صمت در این خصوص دچار یک سردرگمی هستند.

وی با اشاره به اینکه شهرستان اردستان در بخش معادن دارای ظرفیت و معادن فلز بسیاری است، تصریح کرد: بیشترین معادنی که در اردستان فعالیت می‌کنند سنگ‌های تراورتن، باریت، سرب و روی، آهن، گرانیت، مس و طلا، خاک سرخ، ماسه، ماسه بادی، منگنز، گچ و... است و سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی در این بخش صورت گرفته است.

راه‌اندازی واحدهای فرآوری مواد معدنی در اردستان ضروری است

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت اردستان با بیان اینکه در بخش معادن تاکنون ۹۷ پرونده بهره برداری صادر شده که ۵۷ مورد آن فعال است، افزود: علیرغم اینکه ۲۱ واحد فرآوری با موضوع شن و ماسه و باریت و طلا و مس در معادن شهرستان مجوز دریافت کردند، ولی همچنان ایجاد و راه‌اندازی صنایع پایین دستی و واحدهای فرآوری مواد معدنی در این شهرستان ضروری است.

حقیقت‌پور با اشاره به اینکه راه اندازی واحدهای فرآوری در معادن موجب توسعه اقتصادی شهرستان و بهره وری بیشتر در بخش صنعت و معدن می‌شود، گفت: از سرمایه‌گذاری در بخش صنایع معدنی و ایجاد واحدهای فرآوری در معادن شهرستان تا حد توان حمایت می‌کنیم.

وی گلایه اهالی روستاها از معادن، وضعیت بازار فروش، کمبود سرمایه در گردش، بحث تعارض‌ها و نیاز به سوخت بیشتر زا از مهم‌ترین مشکلات معادن شهرستان اردستان عنوان کرد و گفت: اکنون بخش معادن اردستان توانسته حدود ۱۲۰۰ نفر اشتغال به‌صورت مستقیم ایجاد کند، البته بعضی از مشاغل معادن را نیروهای ایرانی حاضر به همکاری نیستند و معادن مجبور هستند از نیروهای غیرایرانی استفاده کنند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت اردستان در خصوص اجرای مسئولیت‌های اجتماعی توسط معادن شهرستان، گفت: معادن شهرستان موظف هستند حقوق و مالیات‌های خود را در زمان معین به حساب دولت واریز کنند. البته تعامل خوبی بین معادن و مسئولان شهرستان وجود دارد و هرگاه نیاز و کمکی برای مناطقی که معادن در آنجا واقع شده، همکاری داشتند، ولی هیچ بند قانونی برای پرداخت در خصوص مسئولیت اجتماعی ندارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha