• یکشنبه / ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۴:۵۴
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 99112619307
  • خبرنگار : 50176

سرپرست صمت استان:

۲۷ واحد راکد صنعتی لرستان به چرخه تولید بازگشت

۲۷ واحد راکد صنعتی لرستان به چرخه تولید بازگشت

ایسنا/لرستان سرپرست صمت لرستان گفت: در ۱۰ ماهه امسال ۲۷ واحد راکد صنعتی استان به چرخه تولید بازگشت.

بختیار رازانی امروز ۲۶ بهمن‌ماه، اظهار کرد: می‌توان گفت صنایع بزرگی از قبل در استان لرستان داشته که یا نتوانسته‌اند تجهیزات و امکاناتشان را به‌روز کنند یا خطوط تولیدشان را بازسازی و نوسازی کنند و یا اینکه موفق نشده‌اند بازار فروش مناسب پیدا کنند که این دلایل باعث خارج شدن این صنایع از چرخه تولید شده است.

وی تصریح کرد: تمام هم و غم دولت در سال‌های اخیر این بوده است که بتواند صنایع بزرگی که از قبل در استان با اشتغال‌زایی بالایی وجود داشته‌اند فعال کند. یکی از سیاست‌های اصلی وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان‌های استانی، فعال‌سازی واحدهای راکد و تعطیل است.

سرپرست صمت لرستان خاطرنشان کرد: در سال گذشته با اهتمام همه دستگاه‌های اقتصادی استان و سازمان صمت لرستان ۳۹ واحد صنعتی راکد که از تعطیل بودن آن‌ها زمان زیادی گذشته بود با کمک دستگاه‌های اجرایی به چرخه تولید بازگردانده شد.

رازانی اضافه کرد: مهم‌ترین مشکلات واحدهای صنعتی لرستان تأمین مالی به‌خصوص در بعد سرمایه در گردش، یا تأمین مالی برای سرمایه‌های ثابت و نوسازی خطوط تولید بوده است.

وی بیان کرد: مشکل برخی از این واحدهای راکد و تعطیل‌شده با کمک سیستم قضایی حل شده و به چرخه تولید برگردانده شدند.

سرپرست صمت لرستان ادامه داد: خوشبختانه در سال جاری واحدهای راکدی که دارای زیرساخت‌های آب، برق، گاز، تلفن و خطوط تولید بودند با تزریق نقدینگی و یا تغییر محصول و بازسازی خطوط تولید به چرخه اقتصادی کار برگشته‌اند.

رازانی اظهار کرد: لرستان در مجموع ۱۸ شهرک صنعتی فعال همچنین یک منطقه ویژه اقتصادی دارد که قابلیت استقرار واحدهای صنعتی و ۳۰ درصد صنایع لرستان در آن وجود دارد. از ۱۱۵۰ واحد صنعتی بیش از ۶۷ درصد فعال هستند که ظرفیت ۲۰ تا ۱۰۰ درصد تولید را دارند.

وی تصریح کرد: یکی از سیاست‌های این وزارتخانه و سازمان‌های صمت در استان‌ها، استفاده از ظرفیت تولیدی واحدهای صنعتی است که با کمتر از ظرفیت اسمی فعالیت می‌کنند.

سرپرست صمت لرستان تأکید کرد: اولویت اول استان برگرداندن واحدهایی بوده است که از چرخه تولید خارج شده بودند و دومین اولویت ما به ظرفیت بازگرداندن واحدهای تولیدی است که زیر ظرفیت اسمی خود فعالیت اقتصادی دارند چون سرمایه‌گذاری این واحدها انجام شده است و زودتر می‌توانند به چرخه تولید برگردند.

رازانی خاطرنشان کرد: سومین اولویت ما این است که اگر واحدی بخواهد فعالیت اقتصادی تازه‌ای شروع کند این قابلیت وجود دارد که در شهرک یا خارج از شهرک ایجاد شود.

وی اضافه کرد: سال جهش تولید و سال‌های گذشته مقام معظم رهبری به نام سال‌های اقتصادی نامگذاری کرده است و اکنون در تحریم یک جانبه قرار داریم و این تحریم‌ها موجب جنگ اقتصادی شده است، واحدهای صنعتی و تولیدی پیش‌قراول این جنگ اقتصادی هستند بنابراین ما باید تمام توان خود را بکار گیریم تا واحدهای تولیدی بتوانند به چرخه تولید برگردند و اگر این توانمندی ایجاد شود که قابلیت رقابت درون کشوری یا جهانی داشته باشند بتوانند محصولات خود را صادر کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha