• سه‌شنبه / ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۹:۲۸
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99112116453
  • منبع : نمایندگی همدان

افتتاح کتابخانه آیت‌الله فیاضی(ره) روستای «نیر» درگزین

افتتاح کتابخانه آیت‌الله فیاضی(ره) روستای «نیر» درگزین

ایسنا/همدان امروز - سه شنبه ۲۱ بهمن ماه- به مناسبت دهه مبارک فجر کتابخانه آیت‌الله فیاضی(ره) روستای نیر شهرستان درگزین افتتاح شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان در این مراسم اظهار کرد: کتابخانه آیت‌الله فیاضی در سال ۹۳ در یک ملک شخصی که به صورت حق انتفاع به کتابخانه‌ها واگذار شده بود، افتتاح شد اما پس از مدتی ملک به صاحب آن بازگردانده شد که با پیگیری‌های صورت گرفته و همیاری فرمانداری شهرستان درگزین و دهیاری نیر یک مکان مناسب به کتابخانه آیت‌الله فیاضی نیر اختصاص یافت.

عاطفه زارعی با بیان اینکه این کتابخانه استاندارد سازی شده و شامل همه بخش‌ها است افزود: تمامی امکانات کتابخانه‌های شهری در این کتابخانه دیده شده و یک نیروی بومی هم برای کتابخانه در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه در این کتابخانه ۵۶۰۰ جلد کتاب در نظر گرفته شده و امکان جستجو منابع الکترونیک به همراه رایانه دیده شده است، تصریح کرد: جا دارد از دانشگاه علوم پزشکی به علت در اختیار قرار دادن این ساختمان برای کتابخانه تشکر ویژه داشته باشیم.

فرماندار شهرستان درگزین نیز در این آیین تصریح کرد: روستای نیر در در دهه فجر امسال به صورت ویژه دیده شده است و افتتاحیه‌های امسال با این روستا آغاز شد.

علی‌اصغر ناظری‌پور ادامه داد: روستای نیر در حال حرکت به سمت جلو است و افراد فرهنگی و کتابخوان بسیاری دارد که بازگشایی کتابخانه را لازم و ضروری می‌کرد و به همین علت همه پای کار آمدند تا این اتفاق مبارک رخ دهد.

نماینده مردم شهرستان‌های درگزین و رزن نیز در این آیین اظهار کرد: این کتابخانه شایسته روستای نیر بود چرا که یکی از نقاط شهرستان که تعداد فرهنگی بسیاری دارد، این نقطه است. 

حسن لطفی افزود: برای توسعه کتابخانه دهخدا شهرستان درگزین نیز به دنبال تخصیص اعتبار  هستیم تا در بودجه سال آینده دیده شود. 

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار همدان نیز در این آیین گفت: برای موفقیت در هر سطح از شهرستان گرفته تا ملی آگاهی مردم حرف اول را می‌زند و این کتابخانه باعث بروز و شکوفایی استعداد جوانان خواهد شد و به ارتقاء سطح آگاهی و دانایی منطقه تأثیرگذار است.

سیدمحمدرضا میرصفدری با بیان اینکه شهرستان درگزین بزرگان بسیاری را تقدیم این آب و خاک کرده است خاطرنشان کرد: مردم را تشویق کنیم که هرچه بیشتر از این ظرفیت‌های ایجاد شده استفاده کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، وی بیان کرد: پروژه‌های فرهنگی باعث امیدواری و خوشحالی است و نشان می‌دهد که برای همه مسئولان این دغدغه وجود دارد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha