• شنبه / ۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403070704855
  • خبرنگار : 50037

بهره‌برداری از بزرگترین و مدرن‌ترین ‌کشتارگاه مرغ‌ همدان در آینده نزدیک

بهره‌برداری از بزرگترین و مدرن‌ترین ‌کشتارگاه مرغ‌ همدان در آینده نزدیک

ایسنا/همدان مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهادکشاورزی استان همدان از افتتاح و بهره‌برداری بزرگترین و مدرن‌ترین کشتارگاه صنعتی طیور مرغ استان همدان در آینده نزدیک خبر داد.

حسن محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: این کشتارگاه صنعتی طیور مدرن در شهرستان رزن با عرصه حدود ۲۹ هزار و ۷۵۰متر مربعی و ظرفیت کشتار ۴۰۰۰ قطعه درساعت با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۰۰۰ میلیارد ریال احداث شده است.

وی میزان تسهیلات بانکی به پرداخت شده به این کشتارگاه را اعتباری افزون‌بر ۲۲۵ میلیارد تومان برشمرد و افزود: این واحد علاوه بر ارتقای کیفیت مرغ کشتاری، ۱۰۰ نفر اشتغال مستقیم را به‌همراه خواهد داشت، ضمن اینکه با بهره‌برداری از این طرح، شهرستان‌های شمال استان، سایر شهرستانها و حتی برخی از استانها از تولیدات این کشتارگاه بهره‌مند خواهند شد.

محمدی در ادامه با اشاره به اقدامات سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در سالهای اخیر در حوزه کشتارگاه‌های صنعتی طیور این استان، تصریح کرد: با بازسازی و نوسازی کشتارگاه مرغ در شهرستان بهار با تامین تسهیلات ۴۰۰ میلیارد ریالی، ظرفیت کشتار طیور این کشتارگاه از ۲۰۰۰ به ۴۰۰۰ قطعه در ساعت افزایش پیدا کرد.

وی یادآور شد: این کشتارگاه به سردخانه زیر صفر با ظرفیت ۱۵۰۰ تُن تجهیز شده و بخش حمل ونقل وپخت ضایعات این واحد نیز نوسازی شده است.

محمدی همچنین بیان کرد: با پیگیری‌های لازم کشتارگاه مرغ تویسرکان هم با سرمایه‌گذاری بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال بازسازی و نوسازی شده که ظرفیت کشتار این واحد نیز از ۲۰۰۰ به ۴۰۰۰ قطعه افزایش پیدا کرده است، ضمن اینکه ایجاد چندین فروشگاه عرضه مستقیم مرغ با قیمت مناسب در سطح شهر همدان از نوآوری‌ها در این کشتارگاه به شمار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های لازم کشتارگاه نیمه تمام اسدآباد نیز توسط تعاونی مرغداران خریداری و تمامی امور اداری آن انجام شده که در آینده ای نزدیک توسط سرمایه‌گذار تکمیل و به چرخه تولید وارد خواهد شد.

محمدی در ادامه مطرح کرد: از ابتدای تیرماه بازدید شبانه تیمی توسط دستگاه های مختلف با محوریت دامپزشکی از تمام کشتارگاه‌های سطح استان انجام‌، نواقص احصا و در جلسات کارشناسی بررسی و تصمیم گیری می‌شود که در همین رابطه هفته جاری نیز جلسه کارشناسی بعدی آن برگزار خواهد شد.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهادکشاورزی استان همدان ادامه داد: بعد از گذشت چند سال کشتارگاه فیروزان نهاوند هم بازسازی ونوسازی اولیه آن انجام گرفت و مدتی این واحد فعال شد که امیدواریم با رفع مشکلات سرمایه‌گذاران این واحد در سال آینده به‌طور کامل فعال شود.

محمدی خاطرنشان کرد: در راستای شفاف‌سازی و امکان رصد زنجیره مرغ بعد از برگزاری ۱۷ جلسه با حضور ریاست سازمان جهاد کشاورزی، سامانه تعاون در استان فعال شد که این سامانه دارای مزایای متعددی برای تولید کنندگان و مصرف‌کنندگان خواهد بود.

وی با اشاره به پنج کشتارگاه فعال صنعتی طیور در استان همدان، گفت: علاوه بر این پنج کشتارگاه، یک کشتارگاه نیمه تمام در اسدآباد، یک واحد در حال ساخت در شهرستان همدان نیز موجود است.

محمدی تصریح کرد: در راستای زنجیره تولید و توزیع مرغ علاوه بر افزایش بی‌سابقه جوجه ریزی در دوسال گذشته، سه واحد مدرن تولید خوراک طیور با سرمایه‌گذاری ۵۰۰۰میلیارد ریال، چهار واحد بسته‌بندی گوشت مرغ با سرمایه‌گذاری ۲۰۰۰ میلیارد ریال در سطح استان همدان بهره‌برداری شده‌ یا اینکه آماده بهره‌برداری است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha