• جمعه / ۶ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۴۴
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403070604420
  • خبرنگار : 50416

هفته فیلم و عکس در ملایر برگزار می‌شود

هفته فیلم و عکس در ملایر برگزار می‌شود

ایسنا/همدان رئیس انجمن سینمای جوانان ملایر از برگزاری انجمن سینمای جوانان ملایر از برگزاری هفته فیلم و عکس خبر داد و گفت: هفته فیلم و عکس روز شنبه هفتم مهر ماه با افتتاح نمایشگاه عکس در مجتمع فرهنگی هنری ارشاد آغاز می‌شود.

امید وفایی روز جمعه ششم مهر ماه در جمع خبرنگاران در این باره، اظهار کرد: در این نمایشگاه ۴۰ اثر از ۲۰ عکاس ملایری با موضوع آزاد و در ژانرهای مختلف در معرض دید علاقمندان قرار خواهد گرفت.
وفایی با اشاره به اینکه هفته فیلم و عکس با روز مهر سینما مصادف شده است، افزود: هفته فیلم و عکس به همت انجمن سینمای جوان ملایر و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر به مدت چهار روز برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه نمایشگاه عکس ساعت ۱۰ صبح روز شنبه هفتم مهر ماه افتتاح می شود، گفت: این نمایشگاه هر روزه از ساعت ۹ تا ۱۴ به مدت یک هفته در معرض دید علاقمندان قرار خواهد گرفت.
وفایی با اشاره به اینکه عکس‌ها ترکیبی از بافت زیست بومی منطقه و  زندگی شهری و طبیعت منطقه هستند حاصل تجربه و نگاه هنرمندان عکاس است، وی تصریح کرد: از حدود ۲۰۰ عکس ارسال شده، ۴۰ عکس برای نمایشگاه انتخاب شد.

وفایی با بیان اینکه هفته فیلم و عکس هر ساله در دفاتر انجمن سینمای جوانان ایران برگزار می شود، مطرح کرد: هفته فیلم و عکس هر ساله در ۶۰ دفتر سینمای جوان در سراسر کشور در مقاطع مختلف فصلی، برگزار می‌شود.

وی به برگزاری ۳۴ دوره هفته فیلم و عکس در شهرستان ملایر از زمان تاسیس انجمن سینمای جوانان در اواخر دهه ۶۰ تا امروز اشاره و بیان کرد: امسال ۳۵ امین دوره هفته فیلم و عکس از هفتم تا دهم مهر ماه در ملایر برگزار خواهد شد. 

هفته فیلم و عکس در ملایر برگزار می‌شود

وی با بیان اینکه روز مهر سینما نیز در هفته فیلم و عکس گنجانده شده است، گفت: همچنین طی این چهار روز از ساعت ۱۶ تا ۱۸ در مرکز آموزش هنر، فیلم‌های برگزیده جشنواره بین‌المللی تهران و فیلم‌های تولید شده در دفتر سینمای جوان ملایر، نمایش داده می شوند.

وفایی هدف از نمایش اولین فیلم های سازندگان را ایجاد فضایی برای تبادل نظر و انتقاد سازنده درراستای تقویت کیفیت تولیدات فیلم انجمن سینمای جوان دانست و افزود: ۲۵ فیلم کوتاه تولید شده در دفتر سینمای جوان ملایر در سه سانس جداگانه نمایش داده می شود و ورود برای علاقمندان آزاد و رایگان است. 

وی از برگزاری دو ورکشاپ تخصصی در حوزه فیلمنامه و عکس در هفته فیلم و عکس خبر داد و تصریح کرد: این دو ورکشاپ شامل ورکشاپ تخصصی در حوزه ایده پردازی، نوشتن خلاق و فیلمنامه در فیلم کوتاه و یک ورکشاپ در حوزه عکاسی و نقد و بررسی عکس های حاضر در نمایشگاه است که صبح دوشنبه ۹ مهرماه در محل نمایشگاه عکس واقع در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر برگزار خواهد شد.

وفایی رویدادهای تاثیرگذار فرهنگی در حوزه فیلم و عکس را حاصل همراهی و تعامل بسیار خوب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر با انجمن سینمای جوان در راستای برگزاری هفته فیلم و عکس و روز مهر سینما و حمایت‌های مالی این اداره اشاره و خاطرنشان کرد: روز سه شنبه دهم مهر ماه نیز مراسم اختتامیه هفته فیلم و عکس در مرکز آموزش هنر برگزار می‌شود.

هفته فیلم و عکس در ملایر برگزار می‌شود

رئیس انجمن سینمایی جوانان ملایر ادامه داد: در آئین اختتامیه از تعدادی از هنرمندان فعال در حوزه فیلم و فیلم کوتاه و نیز در حوزه عکاسی و برگزیدگان مسابقه عکاسی عاشوراییان تجلیل خواهد شد. 
وی تاکید کرد: نگاه انجمن سینمای جوانان ایران تمرکز زدایی و دیده شدن شهرستان ها در این حوزه است هفته فیلم و عکس یک گردهمایی فرهنگی، هنری و سینمایی است تا علاقمندان، فیلمسازان و عکاسان به تبادل نظر بپردازند و آثار تولیدی یکدیگر را به تماشا بنشینند، از طرفی تولیدات دفتر انجمن سینمای جوان ملایر که ممکن است در تهران قابلیت رقابت با فیلم های بین المللی را نداشته باشد برای شهرستان به نمایش گذاشته می شود.

وفایی آشنایی مردم و مسئولان با فضای فرهنگی و هنری فیلم و عکس را از دیگر اهداف برگزاری چنین رویدادهایی دانست و خاطرنشان کرد: تنها ارگان مرتبط در حوزه فیلم و عکس، انجمن سینمای جوانان در هر شهرستان است که نبود آن لطمه جبران ناپذیری به فضای سینمایی و فیلم و عکس شهر وارد می‌کند.

وی تقویت روحیه جوانان و نوجوانان را از دیگر مزیت‌های برگزاری این جشنواره خواند و گفت: انجمن سینمای جوانان ملایر، دوره فیلم سازی هفته ماهه را امسال  بصورت رایگان برگزار می کند و علاقمندان می‌توانند با مراجعه به انجمن سینمای جوانان واقع در بلوار ۱۵ خرداد از این کلاس‌ها استفاده کنند.

رئیس انجمن سینمایی جوانان ملایر اضافه کرد: سه نفر از هنرمندان ملایری شامل «آرش عباسی» در حوزه فیلمنامه، «بهنام شرفی» در حوزه بازیگری و «قاسم نهاوندی» در حوزه مدرسین پیشکسوت  جهت روز مهر سینما در استان معرفی کردیم تا در روز مهر سینما با توجه به اولویت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از آنان تقدیر شود.

هفته فیلم و عکس در ملایر برگزار می‌شود

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha