• پنجشنبه / ۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۶:۱۷
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403070504078
  • خبرنگار : 50037

اخذ مجوز جذب ۴۲ بهورز جدید برای شهرستان کبودراهنگ

اخذ مجوز جذب ۴۲ بهورز جدید برای شهرستان کبودراهنگ

ایسنا/همدان نماینده مردم شهرستانهای بهار و کبودراهنگ در مجلس از اخذ و صدور مجوز جذب ۴۲ بهورز جدید برای شهرستان کبودراهنگ خبر داد.

فتح الله توسلی پنج شنبه ۵ مهرماه در همایش بهورزان شهرستان کبودراهنگ اظهار کرد: شهرستان کبودراهنگ دارای کمبود و خلأ ۷۵ نفر بهورز برای خدمات رسانی هر چه مطلوب به مردم در این شهرستان بوده که با پیگیری‌های لازم مجوز جذب ۴۲ بهورز جدید از وزارت بهداشت برای شهرستان کبودراهنگ اخذ شده است.

وی با بیان اینکه اخذ مجوز این تعداد جذب بهورز برای شهرستان کبودراهنگ در سطح استان همدان بالاترین تعداد مجوز جذب بهورز جدید بوده و به هیچ شهرستانی مجوز جذب این تعداد بهورز را نداده‌اند، افزود: به زودی ۱۳ فارغ التحصیل نیز به جمع بهورزان این شهرستان افزوده خواهد شد، ضمن اینکه امسال ۱۲ نفر از بهورزان شهرستان هم بازنشسته می‌شوند و باید پیگیر جذب و تامین بهورزان بیشتری برای شهرستان باشیم.

توسلی با اشاره به وجود ۸۹ خانه بهداشت در سطح شهرستان کبودراهنگ، ادامه داد: با پیگیری لازم دستور تعمیر و بازسازی ۹ مورد از خانه های بهداشت شهرستان کبودراهنگ را اخذ کردیم که بر اساس اولویت این خانه‌های بهداشت تعمیر و بازسازی خواهند شد.

وی همچنین گفت: در حال حاضر در شهرستان کبودراهنگ دارای ۱۸ مرکز خدمات جامع سلامت هستیم که برای تعمیر و بازسازی و مرمت این مراکز نیز با جدیت پیگیر تامین اعتبار هستیم.

توسلی با اشاره به جذب هفت میلیارد تومان اعتبار محرومیت زدایی برای شهرستان کبودراهنگ، گفت: این میزان اعتبار توسط مسئولین شهرستان در بحث محرومیت زدایی شهرستان در حال هزینه است.  

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد چهار خانه بهداشت احداث و به بهره‌برداری رسیده و تحویل مردم شهرستان کبودراهنگ شده است، گفت: درمانگاه شبانه روزی شیرین سو با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد، درمانگاه کوهین با پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصد در شهرستان در حال اجرا و ساخت بوده، ضمن اینکه ساخت درمانگاه داق داق آباد را نیز پیگیر هستیم‌.

توسلی با بیان اینکه آزمایشگاه مرکزی را پیگیریم که آماده ارائه خدمات شود، تصریح کرد: در حال حاضر اورژانس بیمارستان کبودراهنگ با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا بوده و برای ادامه روند پیشرفت کار اعتباراتی نیز برای آن تامین شده است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان کبودراهنگ یکی از جمله شهرستانهایی بود که انبار دارو نداشت، گفت: با پیگیری و تامین اعتبار لازم با ساخت انبار داروی استاندارد و با کیفیت این امر ضروری برای شهرستان محقق شد.

توسلی با اینکه شهرستان کبودرآهنگ با ۱۵۰ نفر جمعیت از جمله شهرستانهای محروم استان در بسباری از حوزه‌ها بوده و هست، خاطرنشان کرد: همواره تلاش کرده ایم که بخشی از محرومیت های شهرستان از جمله در حوزه سلامت و بهداشت و درمان مرتفع شود که در دو و یا سه سال گذشته موارد فوق برخی از اقدامات انجام شده ما در این حوزه بوده است.

وی خرید دستگاه لاپاراسکوپی با اعتباری افزون بر سه میلیارد تومان‌ و خرید دستگاه اتوآنالایزر را از دیگر اقدامات انجام شده برای حوزه سلامت این شهرستان در دو سه سال گذشته برشمرد و افزود: احداث بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی برای شهرستان کبودراهنگ یکی از ضروریات بوده که با پیگیری های دو ساله مجوز آن را اخذ کردیم و باید برای ساخت این پروژه زمین لازم توسط مسئولین در شهرستان جانمایی و تامین شود تا بتوان ماده ۲۰ و ۲۳ آن را پیگیری کرد.

توسلی بیان کرد: با احداث بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی در شهرستان به دنبال آن هستیم که بیمارستان فعلی شهرستان به دانشکده پرستاری تبدیل شود چرا باید شهرستان اسدآباد و ملایر دارای دانشکده پزشکی باشند اما کبودراهنگ از این نعمت بی بهره باشد؟

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی نمی‌خواهیم اما حداقل باید کبودراهنگ هم دانشکده پرستاری داشته باشد که بتوان علاوه بر نیاز شهرستان نیاز استان را نیز مرتفع و پوشش داد.

توسلی با بیان اینکه مجوز احداث بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی شهرستان کبودراهنگ اخذ شده است، گفت: با اختصاص زمین مناسب برای ساخت این پروژه و مشخص شدن جانمایی آن به طور قطع ماده ۲۰ و ۲۳ آن را برای اخذ ردیف بودجه پیگیری خواهم کرد.

وی با اشاره به اینکه شهرستان کبودراهنگ بهیاری نداشت، اظهار کرد: با پیگیری لازم مجوز بهیاری برای شهرستان اخذ و بهیاری راه کبودراهنگ راه انداری شد و دو و یا سه ترم است که با چنگ و دندان بهیاری کبودراهنگ را نگه داشتیم که تعطیل نشود، چرا که وجود بهیاری پایه سایر موارد از جمله دانشکده پرستاری، دانشکده پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی برای شهرستان خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha