• پنجشنبه / ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۱:۴۶
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 99111612048

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور مطرح کرد

افزایش صلاحیت شوراهای حل اختلاف در رسیدگی به پرونده‌های حقوقی

افزایش صلاحیت شوراهای حل اختلاف در رسیدگی به پرونده‌های حقوقی
عکس آرشیوی است.

ایسنا/فارس رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور اعلام کرد که صلاحیت رسیدگی به پرونده‌های دعاوی حقوقی در شورای حل اختلاف افزایش می‌یابد.

حجت‌الاسلام هادی صادقی پنج‌شنبه ١٦ بهمن در همایش تجلیل از منادیان صلح و سازش شوراهای حل اختلاف فارس ضمن تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، بیان کرد: صدور انقلاب رساندن صدای حق در جان آدمیان بود و انسان‌ها هم تشنه دریافت صدای حق هستند.

او افزود: امروز دامنه انقلاب اسلامی تنها به دریای سرخ و مدیترانه نرسیده و مشاهده می‌کنیم که امروز حزب‌الله لبنان چگونه اسرائیل را زمین گیر کرده و ترس و وحشت را به جانشان انداخته است.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور همچنین با تبریک سالروز میلاد حضرت زهرا(س) عنوان کرد: پیروزی‌های زیادی با رمز یا زهرا و توسل به ساحت ایشان در طول انقلاب اسلامی ایران به دست آورده‌ایم.

صادقی خاطرنشان کرد: مددکاری حضرت زهرا(س) تنها مربوط به صحنه قیامت نیست بلکه در همین دنیا هم دستگیری می‌کنند.

او در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مفهوم صبر ریشه در فرهنگ ایرانی اسلامی اصیل ما دارد، گفت: شوراهای حل اختلاف در این زمینه خوش اقبال بوده‌اند و در مسیری زیبا و پرارزش قرار گرفته‌اند.

رئیس ستاد ملی صبر با بیان اینکه پس از واجبات هیچ چیز مانند انجام مصالحه در بین مردم ارزش ندارد، گفت: براساس آموزه‌های دینی احیای یک انسان، احیای کل انسانیت است.

صادقی با بیان اینکه مصالحه در هر بعدی، ارزشمند است، افزود: صلح و سازش، زیبایی ابدی بسیار ارزنده‌ای به همراه دارد.

او خاطرنشان کرد: لایحه جدید شوراهای حل اختلاف در مجلس با دوفوریت تصویب شد و اکنون در شورای نگهبان قرار دارد. یک بخش از این لایحه مربوط به تعیین تکلیف وضعیت استخدام کارکنان است که پس از ابلاغ به سرعت زمینه ارتقا و آموزش‌ها را فراهم خواهیم کرد.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور اضافه کرد: البته کسانی هم هستند که ممکن است به هر دلیلی شرایط استخدام نداشته باشند که برای ساماندهی وضعیت آنها از از ظرفیتی مانند صلح یاران، همیاران صلح، داوران و میانجی‌گران استفاده خواهد شد.

صادقی همچنین با بیان اینکه در لایحه جدید میزان صلاحیت‌های شوراهای اختلاف بیشتر شده است، گفت: باید با فرهنگسازی تلاش کنیم که مردم به سمت صلح و سازش بروند.

او اضافه کرد: وکلا باید تشویق شوند که طرفین را به سازش بکشانند و امتیازاتی هم برای آنها پیش‌بینی شود. اگر این مسیر را تقویت کنیم جلوی افزایش پرونده‌ها گرفته می‌شود.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور همچنین با بیان اینکه شعب شوراهای حل اختلاف که زیر ٢٠ درصد صلح و سازش طی یک بازه زمانی چندماهه در پرونده‌ها داشته باشند ناکارآمد محسوب می‌شوند، گفت: دو نظام پاداش و جزا برای ارزیابی میزان کارآمدی شعب در نظر گرفته‌ایم.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha