• دوشنبه / ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۹:۵۹
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 99111309923
  • خبرنگار : 50175

معاون استاندار لرستان:

مشارکت بانک‌ها در توسعه صنعت می‌تواند نقش بسزایی داشته باشد

مشارکت بانک‌ها در توسعه صنعت می‌تواند نقش بسزایی داشته باشد

ایسنا/لرستان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: مشارکت بانک‌ها در توسعه صنعت می‌تواند نقش بسزایی داشته باشد.

محمود ثمینی در مراسم افتتاح و بهره‌برداری از دو پروژه تولیدی و اقتصادی بروجرد که امروز ۱۳ بهمن‌ماه صورت گرفت، اظهار کرد: علی‌رغم فشار دشمنان به این ملت و این مردم که کودتاها را تحمیل کردند که خوشبختانه خنثی شد.

وی تصریح کرد: دشمنان به کشور هشت سال جنگ را تحمیل کردند که با همت مردم و حضور جوانان یک وجب از خاک در اختیار دشمن قرار نگرفت و سازندگی در کشور رونق گرفت و باعث شده که وابستگی اقتصادی به خارج از مرزها کمتر شود و تولید، فناوری، خلاقیت، بها دادن به نخبگان داخلی و جوانان باعث شد که در زمینه‌های مختلف اقتصادی، تولید دانش هسته‌ای، ساخت انواع مختلف موتورآلاتی که موردنیاز صنایع دریایی، هوایی و زمینی بوده در داخل بتوانند تولید کنند.

معاون استاندار لرستان خاطرنشان کرد: امروز شاهد هستید که کشتی‌های قاره‌پیما و زیردریایی در جمهوری اسلامی تولید می‌شود و در صنایع دفاعی حرف اول را در منطقه می‌زنیم و با کشورهای پیشرفته در دنیا برابری می‌کنیم.

ثمینی اضافه کرد: در زمینه‌های اقتصادی پیشرفته‌های زیادی انجام شده است با توجه به تحریم‌های ظالمانه که دشمنان بر ما روا داشته‌اند مردم از لحاظ معیشتی تحت فشار و سختی هستند اما این ملت پای اهداف نظام ایستاده‌اند و مقاومت کرده‌اند و روز به روز شاهد افتتاح مراکز و کارخانجات هستیم که هم نیاز داخلی را رفع کرده و صادرات دارند که اشتغال و درآمدزایی ایجاد می‌شود.

وی بیان کرد: قطعاً این تولیدات به وضعیت ساماندهی مردم کمک می‌کند، اگر اشتغال ایجاد شود وضعیت جامعه سامان پیدا می کندو

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان ادامه داد: باید از تولیدکنندگان به نحو ممکن حمایت شود تا سرمایه‌گذار برای تولید و سرمایه‌گذاری رغبت بیشتری داشته باشد.

ثمینی اظهار کرد: وقتی نیاز داخلی رفع شود صادرات نیز صورت خواهد گرفت که ارزآوری خواهد داشت و این به استقلال ما کمک خواهد کرد.

وی تصریح کرد: امروزه استقلال سیاسی در دنیا داریم و خودمان سرنوشت خودمان را در دنیا رقم می‌زنیم و در دنیا به‌واسطه اقتداری که پیدا کرده در منطقه حرف اول را در می‌زنیم.

معاون استاندار لرستان خاطرنشان کرد: این به‌واسطه این است که روی پای خود ایستاده‌ایم درحالی‌که صنایع نظامی و موشکی را در حد بالا و قابلیت بالا تقویت کرده‌ایم این برای نگاه تهاجمی دشمنان بازدارندگی دارد.

ثمینی اضافه کرد: باید تلاش شود موانع را از سر راه تولیدکنندگان برداریم بانک‌ها باید همت کنند و تمام مراکز پولی ما باید تلاش کنند موانع بر سر راه تولید را حتماً برطرف کنند.

وی بیان کرد: بانک‌ها باید با سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان مشارکت داشته باشند این امر مشارکت بانک‌ها در توسعه صنعت می‌تواند نقش بسزایی داشته باشد.

معاون استاندار لرستان ادامه داد: امروز در بروجرد ۶۶ طرح با اعتبار ۱۰۸ میلیارد به بهره‌برداری می‌رسد امیدواریم وضعیت تولید تقویت شود و توسعه پیدا کند.

ثمینی با بیان اینکه بروجرد قابلیت توسعه همه‌جانبه دارد، افزود: بروجرد این لیاقت را لیاقت دارد و باید بیش از گذشته توسعه پیدا کند و موانع توسعه رفع شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha