• دوشنبه / ۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۹
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403070907263
  • خبرنگار : 50176

سرپرست دانشگاه فرهنگیان لرستان:

عاشورا ترجمان مبارزه با کفر است

عاشورا ترجمان مبارزه با کفر است

ایسنا/لرستان سرپرست دانشگاه فرهنگیان لرستان از عاشورا به‌عنوان فرهنگ بیداری و ترجمان مبارزه با کفر نام برد.

احمد حقی امروز (نهم مهر ماه) در حاشیه جلسه هماهنگی برگزاری اختتامیه سیزدهمین دوره سوگواره ملی محرم محرم که با حضور امین آزادبخت معاون فرهنگی، مدیران و کارشناسان فرهنگی جهاد دانشگاهی و معاونان این دانشگاه برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اجرای چنین سوگواره‌ای را برنامه‌ی مهم فرهنگی در کشور و لرستان دانست و بیان کرد: باید با هماهنگی تمام دستگاه‌های اجرایی، دانشگاه‌ها و دستگاه‌های فرهنگی استان این برنامه به بهترین نحو ممکن برگزار شود.

وی بر ضرورت برگزاری برنامه‌های فرهنگی در حاشیه برگزاری این سوگواره‌ی ملی تاکید و اظهار کرد: این سوگواره یک شأن فرهنگی و یک شأن معنوی دارد که باید مورد توجه قرار گیرد. این سوگواره با اهدف نوآوری در روش‌های رسانه‌ای و مقابله با جنگ نرم همسو است و امید است اصحاب رسانه با استفاده از جریان رسانه‌ای به جریان‌سازی مکتب آزادگی امام حسین (ع) کمک کنند.

او گفت: آیین‌های عاشورایی سبب همدلی، اتحاد، برادری و دوستی بیشتر انسان‌ها می‌شود. معدود مراسمی مثل عاشورا می‌توانند همه افراد یک منطقه را زیر یک پرچم و در قالب یک دسته عزادار جمع کنند.

حقی با بیان اینکه محرم و عاشورا، فرهنگ بیداری، ظلم‌ستیزی و ترجمان مبارزه با کفر است، ادامه داد: اگر قیام تاریخی امام حسین (ع) و نهضت عاشورا در صحرای کربلا شکل نمی‌گرفت، قطعاً امروز تنها عنوانی تاریخی از اسلام باقی مانده بود.

وی گفت: جریان تشیع به‌عنوان جریان فکری، مذهبی، دینی و تفکری حامی انقلاب فرهنگی - سیاسی امام حسین (ع) در طول تاریخ از فرهنگ و هنر استفاده کرد تا این جریانات در آفرینش فرهنگی و هنری روز به روز شعله‌ورتر شود و روز به روز پر افق‌تر شود.

این مسئول بیان کرد: واقعه عاشورا یکی از جریانات تاثیرگذار بر تاریخ تفکر است. موضوع عاشورا باید در تالیف کتاب‌ها، رساله‌ها و برگزاری جشنواره‌ها و سوگواره‌ها با هدف هدایت مردم به سمت اندیشه‌های حسینی و رشد و تعالی انسان‌ها مورد توجه باشد.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان لرستان افزود: باید منش و سیره امام حسین (ع) و شهدای دشت کربلا را در زندگی خود به‌کار گیریم تا بتوانیم در مسیر درست حرکت کنیم.

به گزارش ایسنا، اختتامیه سیزدهمین دوره سوگواره ملی مَحرم و مُحرم همزمان با سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه (س) به همت جهاد دانشگاهی و با همکاری دانشگاه لرستان، سازمان تبلیغات اسلامی لرستان، حوزه هنری لرستان، شورای امر به معروف و نهی از منکر لرستان، شرکت توزیع برق استان، دانشگاه فرهنگیان استان، بنیاد ایران شناسی و مرکز لرستان شناسی دانشگاه لرستان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha