• دوشنبه / ۹ مهر ۱۴۰۳ / ۲۳:۲۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403070907560
  • خبرنگار : 71935

المنار: ادعای شروع تجاوز زمینی صهیونیست‌ها به لبنان کذب است

المنار: ادعای شروع تجاوز زمینی صهیونیست‌ها به لبنان کذب است

همزمان با ادعای سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مبنی بر آغاز «عملیات زمینی محدود» رژیم صهیونیستی به لبنان، رسانه‌ نزدیک به حزب‌الله این ادعا را تکذیب کرد.

به گزارش ایسنا، شامگاه دوشنبه «متیو میلر»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت: «اسرائیل به آمریکا اطلاع داده که درحال اجرای عملیاتی زمینی در لبنان برای انهدام اهداف وابسته به حزب‌الله است.»

او افزود: «اسرائیلی‌ها عملیاتی محدود در لبنان اجرا خواهند کرد.»

اما میلر در پاسخ به سوالی درباره میزان اطمینان خود از «محدود» بودن جنایات رژیم صهیونیستی گفت: «به باور ما، محدود خواهد بود.»

او افزود: «با وجود آغاز شدن این عملیات، آمریکا از دستیابی به آتش‌بس بین حزب‌الله لبنان و اسرائیل حمایت می‌کند. البته فشار نظامی می‌تواند به آتش‌بس یا عواقب جبران ناپذیر منجر شود.»

از طرفی، پیشتر یک مقام آمریکایی به خبرگزاری «رویترز» گفت که با توجه به حضور گسترده ادوات نظامی رژیم صهیونیستی در مرز لبنان، شروع حمله‌ای زمینی در آینده‌ای نزدیک قطعی است.

اما، شبکه لبنانی «المنار» به‌نقل از خبرنگار خود در جنوب لبنان گزارش کرد که تاکنون هیچ‌گونه تجاوزی از سوی رژیم صهیونیستی به مرزهای لبنان ثبت نشده است.

این شبکه همچنین گزارش کرد که در نزدیکی شهرک «مایان باروچ» در فلسطین اشغالی که مقابل شهر «آبل القمح» در لبنان قرار دارد تحرک تانک‌ها و ماشین‌های نظامی رژیم صهیونیستی مشاهده شده است.

المنار همچنین اعلام کرد که این تحرکات با حضور بالگردهای نظامی و پهپادهای رژیم صهیونیستی همراه شده است.

از طرفی، ساعاتی پیش ارتش رژیم صهیونیستی از ایجاد «منطقه بسته نظامی» در مناطق مرزی با لبنان خبر داد.

«آویخای ادرعی» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی شامگاه دوشنبه از ایجاد «منطقه بسته نظامی» در مناطق «متولا، مسگاو عام و کفر گیلعادی» بر اساس ارزیابی وضعیت خبر داد.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه ای توضیح داد که «ورود به این مناطق با دستور ارتش اسرائیل ممنوع است».

روزنامه معاریو اشاره کرد این بیانیه ممکن است مقدمه‌ای برای آغاز عملیات زمینی اسرائیل در جنگ با لبنان باشد.

پایگاه خبری عبری والا نیز در گزارشی تأیید نشده توسط منابع میدانی اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی «در حال انجام عملیات‌های مهم در چارچوب آمادگی برای عملیات زمینی در خاک لبنان است.»

این منبع آگاه مدعی است «هدف از عملیات زمینی در خاک لبنان نمایش قدرت ارتش اسرائیل در خاورمیانه است.»

از طرفی، همه گزارشات ضد و نقیض منتشر شده از سوی منابع صهیونیستی و ادعای سخنگوی وزارت خارجه آمریکا پیرامون شروع حمله زمینی رژیم صهیونیستی به لبنان درحالی است که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در اظهاراتی مخالفت خود با این حمله را اعلام کرد و خواستار آتش‌بس فوری شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha