• دوشنبه / ۶ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۳:۳۲
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 99110603975
  • خبرنگار : 71451

تشریح برنامه‌های گرامیداشت دهه فجر در استان البرز

تشریح برنامه‌های گرامیداشت دهه فجر در استان البرز

نشست کمیته ایثارگران دهه فجر انقلاب اسلامی که به مناسبت گرامیداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در استان البرز برگزار شد.

به گزارش ایسنا، سلیمان رستمیان در نشست کمیته ایثارگران دهه فجر انقلاب اسلامی که به مناسبت گرامیداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین روحی یزدی رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در بنیاد شهید و ایثارگران استان البرز برگزار شد،  توضیح داد: انقلاب اسلامی ما برگرفته از جریان فرهنگی عاشورا است. هرساله برای پاسداشت و گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر و دستاوردهای انقلاب، برنامه‌ریزی‌هایی توسط ملت ایران و دوستداران انقلاب صورت می‌گیرد و امسال تلاش بر این است تا در این ایام بتوانیم رشادت‌هایی که پیروزی انقلاب را رقم زد به جامعه، علی‌الخصوص جوانان معرفی کنیم.

 مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز بابیان اینکه از عمده کارهایی که باید در ایام‌الله دهه فجر انجام داد، می‌توان به انتقال کارهای صورت گرفته برای پیروزی انقلاب به نسل‌های جدید اشاره کرد، افزود: ازخودگذشتگی و شهادت یکی از مؤلفه‌های اصلی پیروزی انقلاب است و در کشور ما هر جا نیاز به ایثار و مجاهدت بود، مردم حضور داشتند.


وی خاطرنشان کرد:  اوج مجاهدت، شهادت‌طلبی و ازخودگذشتگی در دوران انقلاب اسلامی بوده است.  شعار ما استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بود که در حال حاضر در دنیا شاهد عزتمندی و شناخت کشور اسلامی بر این مؤلفه هستیم. در ابتدای انقلاب شاهد این بودیم که همه ابرقدرت‌ها برای جلوگیری از رشد انقلاب اسلامی بسیار تلاش کردند.هجمه‌های دشمن از ابتدا تاکنون ادامه دارد اما ملت ما بااقتدار و ایستادگی مانع تحقق اهداف شوم دشمنان شدند.

رستمیان گفت: اقدامات خوبی در بیش از چهل سالی که از انقلاب اسلامی می‌گذرد انجام‌شده که باید این دستاوردها به جامعه گفته شود. استان البرز از پیش از پیروزی انقلاب مهد بزرگ‌مردان و زنانی بود که در مبارزه با رژیم ستم‌شاهی فعال بودند و پیشینه تاریخی بسیاری دارد و شهدای زیادی را نیز تقدیم کرده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز با بیان اینکه مردم این استان در تثبیت و تداوم انقلاب نیز نقش داشتند، عنوان کرد: در این ایام برنامه‌های مختلف ملی و استانی برنامه‌ریزی‌شده که شامل مهمانی لاله‌ها که در راستای تجلیل و تقدیر از مقام شهیدان است و در روز ۱۶ بهمن برگزار می‌شود و از خانواده‌های شهدا و مجروحان انقلاب تجلیل می‌شود.


رستمیان بابیان اینکه کلنگ‌زنی آغاز ساخت خانه شهید و رونمایی از گلزار شهدای امام‌زاده محمد (ع) که چهارمین گلزار بزرگ شهدای کشور است در این ایام انجام می‌شود، افزود: علیرغم همه مشکلات و محدودیت‌ها کار ساخت این گلزار شهدا انجام شد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha