• چهارشنبه / ۲۴ دی ۱۳۹۹ / ۱۰:۲۳
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 99102418093
  • منبع : رادیو

یک کارشناس فرهنگی عنوان کرد:

ضرورت توجه خاص سیستم آموزشی به مکتب سردار سلیمانی

ضرورت توجه خاص سیستم آموزشی به مکتب سردار سلیمانی

یک کارشناس مسائل فرهنگی گفت: برای آموزش این مکتب ابتدا باید خود اساتید و معلمان به این مکتب آگاه باشند و ایمان داشته باشند و سپس این نکات و خصیصه‌ها در رفتار و عمل آن‌ها تجلی یابد تا بتوانند به دانش‌آموزان و دانشجویان نیز آموزش دهند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی رادیو مقاومت، حسن بنیانیان کارشناس فرهنگی در مجله صبحگاهی "سلام سردار" گفت: مکتب مجموعه کاملی از باورها و رفتارهایی است که یک انسان در همه ابعاد زندگی مادی و معنوی توجه دارد، بصیرت پیدا کرده و باور دارد و عمل می‌کند.
وی افزود: شجاعت و حضور در صحنه‌های نظامی فقط یک جلوه از سردار سلیمانی است در حالی موارد دیگری نیز وجود دارد که سردار سلیمانی در آن کامل است. تعامل با خانواده‌های شهدا و در صحبت‌ها و سخنرانی‌ها. تمامی این موارد از یک انسجامی برخوردار هستند که کاملا نماد یک تفکر منسجم قابل آموزش است؛ به عبارتی، این قطعات کاملا به یکدیگر وابسته هستند.

این کارشناس مسائل فرهنگی بیان کرد: طبیعتا نظام آموزشی در همه کشورها نقش کلیدی در انتقال اندیشه و تفکر دارند چرا که در تاثیرپذیرترین سنین یک فرد در اختیار نظام آموزشی قرار دارد.
بنیانیان تصریح کرد: برای آموزش مکتب سلیمانی، ابتدا باید خود اساتید و معلمان به این مکتب آگاه باشند و ایمان داشته باشند و سپس این نکات و خصیصه‌ها در رفتار و عمل آن‌ها تجلی یابد تا بتوانند به دانش‌آموزان و دانشجویان نیز آموزش دهند چرا که دانش‌آموز و دانشجو از معلم و اساتید خود تاثیر می‌پذیرد. فرهنگ‌سازی را نباید در فعالیت‌های فرهنگی مستقیم انحصار کرد.
وی عنوان کرد: چهره‌های علمی و فرهنگی زیادی داریم که می‌توان به عنوان الگو معرفی کرد اما آن‌ها به دلیل اخلاصی که دارند همواره به دنبال ناشناس ماندن هستند و این وظیفه رسانه‌ها و فعالان فرهنگی است که در شناسایی و معرفی این افراد کوشا باشند.
این کارشناس فرهنگی اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران به سنگر دفاع از مظلومین دنیا تبدیل شده است. جریان مقاومت امروز در همه کشورهای محروم به عنوان یک جریان مستمر وجود دارد و به خاطر همین پویایی جریان مقاومت نیز است که دشمن همواره به دنبال محدود کردن ایران است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha