• سه‌شنبه / ۲۳ دی ۱۳۹۹ / ۱۰:۱۸
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 99102317176
  • منبع : وزارت ورزش و جوانان

احمدی: تا پایان دولت خانه ورزش روستایی را به عدد ۷۵۰۰ خانه می رسانیم

احمدی: تا پایان دولت خانه ورزش روستایی را به عدد ۷۵۰۰ خانه می رسانیم

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان عنوان کرد: پیش‌بینی می کنیم که تا پایان دولت دوازدهم به بیش از هفت هزار و ۵۰۰ خانه ورزش روستایی در کل کشور برسیم.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، عبدالحمید احمدی در نشست استاندار و نمایندگان استان کرمان با وزیر و معاونان وزارت ورزش و جوانان با بیان این که در حوزه ورزش روستایی قدم های خوبی در استان کرمان برداشته شده، اظهار داشت: یکی از رویکرد هایی که در این دوره وزارت ورزش و جوانان مورد توجه قرار گرفت، توسعه ورزش در مناطق روستایی بود که نتیجه آن افزایش چشمگیر خانه های ورزش روستایی از حدود ۴۰۰ خانه در سال ۹۲ به بیش از ۶ هزار خانه ورزش روستایی در کل کشور است که عدد قابل توجهی به شمار می رود.

وی ادامه داد: در استان کرمان نیز در سال ۹۳ تنها ۸ خانه ورزش روستایی وجود داشت که در حال حاضر به بالای ۲۰۰ خانه ورزش روستایی رسیده است و عمده آنها در سه سال اخیر راه اندازی شده اند.

احمدی با تاکید بر گسترش خانه های ورزش روستایی اظهار داشت: باید پیگیر باشیم تا مناطق روستایی که کمتر از خانه ورزش برخوردار هستند در اولویت قرار بگیرند.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان عنوان کرد:  پیش‌بینی می کنیم که تا پایان دولت دوازدهم به بیش از هفت هزار و ۵۰۰ خانه ورزش روستایی در کل کشور برسیم.

وی به موضوع احداث زمین چمن مصنوعی در کشور اشاره کرد و افزود: این موضوع نیز از اقدامات این دوره وزارت ورزش و جوانان بوده است که به خوبی انجام شده و جزو کارهایی بوده که کمک زیادی به توسعه ورزش روستایی کرده است.

احمدی اضافه کرد: در بحث مسابقات و رویدادها نیز سال گذشته جام خوشه چین را در کشور برگزار کردیم که متاسفانه شیوع ویروس کرونا مسابقات سال ۹۹ را متوقف کرد. 

معاون وزیر ورزش و جوانان به حوزه ورزش همگانی پرداخت و افزود: در حوزه ورزش همگانی هم قدم های خوبی در استان کرمان برداشته شده و این استان با وجود شیوع ویروس کرونا، بسیار فعال بوده که امیدواریم بعد از دوران کرونا با مشارکت اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان و هیئت‌های ورزش همگانی و ورزش روستایی، بحث ورزش همگانی جدی تر دنبال شود.

عبدالحمید احمدی همچنین با اشاره به چالش کم تحرکی و چاقی در کشور، افزود: نمایندگان مجلس این موضوع را مطرح کرده و به آن توجه دارند. باید بگویم یک دوره‌ای به ورزش همگانی کم توجهی شده و این کم توجهی باعث شده که ما به چالش کم تحرکی و موضوع اضافه وزن و چاقی مبتلا شویم.

وی افزود:  در این دوره وزارت ورزش و جوانان اهتمام این بود که موضوع ورزش همگانی جزو اولویت‌ها قرار بگیرد و به این موضوع در استان ها و فدراسیون ها پرداخته شد و قدم های خوبی در این راستا برداشته شده است که باید ادامه پیدا کند.

احمدی با بیان این که میانگین کم تحرکی در کشور ۵۶ درصد است، اظهار داشت:  ۵۶ درصد کم تحرکی عدد بالایی است که باید بتوانیم در کوتاه مدت آن را به زیر ۵۰ درصد برسانیم. امیدواریم این توجه ویژه به ورزش همگانی در مجلس شورای اسلامی و سایر حوزه های مرتبط ادامه داشته باشد تا گام هایی که در این حوزه برداشته شده است قطع نشود.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان در پایان گفت: فدراسیون ورزش روستایی یکی از فدراسیون های فعال و تاثیرگذار ما در حوزه ورزش همگانی است و ۲۵ درصد جمعیت کشور را پوشش می دهد که امیدواریم با یک نگاه ویژه و همکاری و همیاری استان ها، این فدراسیون بتواند به ماموریت ملی خود عمل کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha