• دوشنبه / ۲۲ دی ۱۳۹۹ / ۲۰:۱۱
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 99102216928
  • خبرنگار : 50294

احداث باغات پایاب سد آزاد ۶۰۰ میلیارد تومان درآمدزایی به دنبال دارد

احداث باغات پایاب سد آزاد ۶۰۰ میلیارد تومان درآمدزایی به دنبال دارد

ایسنا/کردستان استاندار کردستان بر ضرورت برنامە‌ریزی برای اتمام نهال‌کاری چهار هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد آزاد در منطقه کلاترزان تاکید کرد و گفت: با بهره‌برداری از اراضی پایاب سد آزاد و تبدیل آن به باغات، سالانه ۶۰۰ میلیارد تومان درآمد عاید مردم منطقه خواهد شد.

بهمن مرادنیا در بازدید از طرح ایجاد باغات در پایاب سد آزاد و در بخش کلاترزان سنندج با بیان اینکه بهره‌برداری از چهار هزار و ۳۰۰ هکتار اراضی پایاب سد آزاد و تبدیل آن به باغات، سالانه ۶۰۰ میلیارد تومان درآمد عاید مردم منطقه خواهد شد، اظهار کرد: باید هدف گذاری ما تا پایان سالجاری اتمام چاله کنی و نهالکاری در این چهار هزار و ۳۰۰ هکتار باشد.
وی عنوان کرد: هم اکنون در دو هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد آزاد و در بخش کلاترزان نهالکاری با مشارکت سپاه بیت المقدس کردستان و بسیج سازندگی شروع شده است. 

مرادنیا با بیان اینکه بخشی از این طرح انجام شده و در صورت بهره‌برداری کامل آن، یک هزار و ۱۴۰ خانوار در بخش کلاترزان سنندج از درآمد پایدار برخوردار خواهند شد، ادامه داد: در صورت بهره‌برداری از این چهار هزار و ۳۰۰ هکتار، سالانه ۶۵ هزار تن محصولات باغی از جمله بادام، انگور، سیب و به تولید می‌شود که سالانه ۶۰۰ میلیارد تومان درآمد برای بهره برداران در پی خواهد داشت.

استاندار کردستان افزود: دولت برای تامین آب این اراضی هزینه زیادی کرده و مردم باید در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

وی به هزینه هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی احداث سد آزاد و پایاب آن تاکنون اشاره و یادآور شد: برای احداث باغات در مسیر پایاب این سد و در این پروژه ۱۸ هزار کیلومتر لوله‌گذاری اجرا شده است، پس مردم باید از این فرصت استقبال و استفاده کنند و از این هزینه ها بهره کافی را ببرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha