• شنبه / ۲۰ دی ۱۳۹۹ / ۱۴:۲۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99102014923
  • خبرنگار : 50037

یک مسئول مطرح کرد

آغاز دوباره ساخت کتابخانه استاندارد اسدآباد در بهار ۱۴۰۰

آغاز دوباره ساخت کتابخانه استاندارد اسدآباد در بهار ۱۴۰۰

ایسنا/همدان معاون اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان از آغاز عملیات اجرایی دوباره کتابخانه استاندارد اسدآباد در بهار ۱۴۰۰ خبر داد.

حسن عرفانی‌مقدم شنبه ۲۰ دی ماه در انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان اسدآباد، اظهار کرد: پروژه کتابخانه استاندارد اسدآباد یکی از طرح های ۹ سال پیش با مجری گری اداره کل راه و شهرسازی بوده که با پیشرفت ۱۰ درصدی طی چند سال اخیر همچنان نیمه کاره باقی بود و در راستای تسریع در روند این طرح با پیگیری های انجام شده طرح فوق در سال جاری از راه و شهرسازی به کتابخانه های عمومی استان واگذار شده است.

وی با اشاره به اینکه نقشه طرح فوق مربوط به حدود ۸ تا ۹ سال پیش است، افزود: برای آغاز عملیات اجرایی مجدد نقشه جدید آن در دست تهیه بوده و باید طرح بررسی و به روز رسانی شود که در همین راستا کار آغاز شده و همه خدمات جدید از جمله نگاه به کتابخانه بخش کودک در وسعت بیشتر در طرح موردنظر دیده خواهد شد.

عرفانی افزود: قطعاً با ساخت و احداث کتابخانه استاندارد اسدآباد میزان سرانه کتابخوانی این شهرستان به سطح میانگین استان خواهد رسید و مشکل سرانه فضای کتابخوانی اسدآباد مرتفع می شود.

فرماندار شهرستان اسدآباد نیز از اختصاص دو میلیارد تومان اعتبار از محل توسعه خدمات و تکمیل زیرساخت مناطق کمتر توسعه یافته و حاشیه ای و بحرانی به کتابخانه استاندارد اسدآباد به عنوان نخستین کتابخانه استاندارد استان همدان خبر داد.

سعید کتابی گفت: با این میزان اعتبار موجود نیاز است اداره کل کتابخانه های عمومی استان بنا بر نیاز شهرستان به توسعه کتابخانه های عمومی با توجه به سرانه موجود کتابخانه ای شهرستان و دانشگاهی بودن شهرستان چابکی و تسریع در بحث آغاز و روند این پروژه را در نظر داشته باشد و قطعاً واگذاری این طرح به نهاد کتابخانه روند شتاب گرفتن پروژه را به همراه خواهد داشت.

وی در ادامه از افتتاح و بهره برداری پیشخوان کتابخوانی طویلان سفلی در دهه فجر امسال خبر داد و تصریح کرد: سه روستای بالای ۱۵۰۰ نفر جمعیت شهرستان شامل حسام آباد، وندر آباد و بادخوره نیز قابلیت راه اندازی پیشخوان کتاب را دارا هستند که در این رابطه نیاز است بخشداری ها نسبت به تأمین زمین مورد نیاز به صورت جدی ورود پیدا کنند تا بتوان از طریق بنیاد برکت و یا بانک پاسارگاد و یا بنیاد قلم‌چی نسبت به راه اندازی این امر مهم پیگیری کنیم ضمن اینکه محدودیت اضافه کردن پیشخوان کتاب در روستاها وجود ندارد.

کتابی همچنین بر الزام عضویت مدیران دستگاه های اداری در کتابخانه عمومی شهرستان تأکید کرد و یادآور شد: در رابطه با عضویت در کتابخانه عمومی شهر در راستای ترغیب و تشویق و فرهنگسازی جامعه به مطالعه مدیران دستگاه ها موظف به عضویت در کتابخانه عمومی شهر هستند و از مدیر کتابخانه های عمومی شهرستان درخواست دارم اسامی و لیست مدیران دستگاه ها را در این امر مهم حضور و غیاب کرده و تحویل بنده دهد.

مدیر کتابخانه های عمومی شهرستان اسدآباد نیز فضای کتابخوانی شهرستان اسدآباد را ۱۵۷۶ مترمربع و سرانه فضای کتابخانه ای را به ازای هر ۱۰۰ نفر جمعیت یک متر و ۳۶ سانت برشمرد و بیان کرد: با احداث و بهره برداری کتابخانه استاندارد اسدآباد قطعاً مشکل کمبود فضای کتابخانه ای شهرستان مرتفع خواهد شد.

مهدی مرادیان‌تمجید خاطرنشان کرد: در حال حاضر شهرستان اسدآباد دارای شش باب کتابخانه بوده که از این تعداد چهار باب کتابخانه در سطح روستا و دو باب در شهر اسدآباد و آجین در مجموع با ۵۵ هزار نسخه کتاب فعالیت دارند.

وی در پایان تعداد اعضای کتابخانه های عمومی این شهرستان را در مجموع ۳۲۶۵ نفر برشمرد و یادآور شد: با توجه به بحث کرونا و تعطیلی های مکرر کتابخانه میزان اعضای کتابخوانی شهرستان ۳۰۰ نفر ریزش داشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha