• سه‌شنبه / ۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۴۰
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403070302142
  • خبرنگار : 50037

تکنولوژی کشتارگاه‌های صنعتی طیور استان همدان فرسوده است

تکنولوژی کشتارگاه‌های صنعتی طیور استان همدان فرسوده است

ایسنا/همدان مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهادکشاورزی استان همدان گفت: یکی از مشکلات استان همدان فرسوده و قدیمی بودن تجهیزات و امکانات کشتارگاه‌های صنعتی مرغ استان بوده که این امر کیفیت مرغ استان را پایین می‌آورد.

حسن محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، از افتتاح و وارد مدار شدن کشتارگاه صنعتی طیور شهرستان رزن ظرف چند روز آینده خبر داد و اظهار کرد: این کشتارگاه صنعتی چندی پیش افتتاح آزمایشی آن انجام شده و منتظر صدور پروانه آن هستیم که تا چند روز آینده پروانه آن صادر شده و وارد مدار کشتار طیور می‌شود.

وی گفت: وارد مدار شدن این کشتارگاه از نقش موثری در ارتقاء کیفیت مرغ استان همدان و کشتار استاندارد مرغ در کشتارگاه‌های سطح استان برخوردار خواهد بود.

محمدی با بیان اینکه این کشتارگاه دارای امکانات و تجهیزات مدرن و به روز و بسیار خوبی بوده و در مراحل اولیه ۲۰ هزار قطعه و سپس ۳۰ هزار قطعه در ساعت کشتار طیور خواهد داشت، افزود: استان همدان دارای هشت کشتارگاه صنعتی طیور بوده که از این تعداد، پنج واحد فعال، یک واحد در اسدآباد نیمه فعال و دو واحد در نهاوند تعطیل هستند.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه تمامی تجهیزات و تکنولوژی کشتارگاه‌های این استان به جز کشتارگاه رزن فرسوده بوده و مربوط به ۲۰ و یا ۳۰ سال پیش است، خاطرنشان کرد: ظرفیت پایین کشتار طیور کشتارگاه‌های صنعتی سطح استان همدان موجب شده که از پنج کشتارگاه فعال سطح استان برخی از کشتارگاه‌های استان بالاتر از ظرفیت خود کشتار داشته باشند که این امر موجب پایین آمدن کیفیت مرغ می‌شود.

 محمدی با بیان اینکه افتتاح کشتارگاه صنعتی طیور شهرستان رزن تا حدود بسیاری این مشکل را مرتفع خواهد کرد، ادامه داد: اگر در استان همدان هفت تا هشت کشتارگاه صنعتی طیور فعال داشته باشیم به‌طور قطع این امر علاوه بر ایجاد رقابت در تولید از نقش موثری در کیفیت مرغ و کشتار استاندارد طیور برخوردار خواهد بود، ضمن اینکه می‌توان مرغ مازاد استان را کشتار و منجمد و از طریق اداره کل پشتیبانی ذخیره‌سازی و برای مواقع نیاز وارد بازار کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha