• سه‌شنبه / ۳ مهر ۱۴۰۳ / ۰۸:۳۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403070301866
  • منبع : نمایندگی همدان

انعقاد ۱۵ قرارداد سرمایه‌گذاری خارجی با تولیدکنندگان تویسرکانی

انعقاد ۱۵ قرارداد سرمایه‌گذاری خارجی با تولیدکنندگان تویسرکانی

ایسنا/همدان سرپرست فرمانداری تویسرکان گفت: سرمایه‌گذاران خارجی که برای حضور در جشنواره گردو، صنایع مبل و منبت و فرش دستباف تویسرکان به این شهرستان آمده بودند، ۱۵ قرارداد سرمایه‌گذاری و کاری با تولیدکنندگان شهرستان منعقد کردند.

یحیی خورشید خانی در جشن گردو تکانی و آیین شکر گزاری برداشت گردو با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی و مردم، افزود: همچنین ۳۵ سرمایه‌گذار خارجی که از ۹ کشور همسایه و غیر همسایه به شهر جهانی گردو آمدند، ۱۸ تفاهمنامه همکاری با بخشها و مجموعه های مختلف کاری در شهرستان تویسرکان امضا کردند.

وی بیان کرد: انعقاد و امضای این‌گونه قراردادها و تفاهمنامه‌های کاری موجب می‌شود تا دست سرمایه‌گذاران با هدف رشد و توسعه بیش از پیش شهرستان تویسرکان در دستان تولیدکنندگان و صاحبان ایده کاری و تولیدی قرار بگیرد.

خورشیدخانی با تاکید بر اینکه تویسرکان نباید در نقطه و جایگاه کنونی خود از نظر توسعه و پیشرفت باقی بماند، اظهار کرد: برپایی جشنواره‌هایی مانند جشواره گردو، صنایع مبل و منبت و فرش دستباف به همراه جشنواره‌ها و رویدادهای جنبی دیگر که همچنان در شهرستان تویسرکان در حال برگزاری است می‌توانند به نقاط عطفی برای برگزاری آیین‌های بزرگتر، پرشورتر و اثر گذارتر در روند توسعه عمومی شهرستان بینجامند.

وی ادامه داد: تویسرکان اکنون با توجه به ثبت جهانی محصول گردوی خود در سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد و سازمان خوار و بار جهانی(فائو)، برخورداری از ارقام نژادی کم نظیر گردو در دنیا و اقلیم ویژه برای پرورش این محصول ممتاز باغی، پایتخت گردوی جهان به شمار می‌رود.

خورشید خانی با تأکید براینکه اکنون باید به دنبال ثبت های ملی و جهانی برای دیگر محصولات و سوغات شهرستان تویسرکان مانند سماق، سیر و مواردی از این دست باشیم، اظهار کرد: باید زمینه و فضای توسعه صنایع تولیدی با هدف پویایی اقتصادی به گونه‌ای در شهرستان تویسرکان فراهم شود که بتوان از ظرفیت بیشتر سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی نهایت بهره‌وری را ایجاد کرد.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha