• دوشنبه / ۱۵ دی ۱۳۹۹ / ۱۶:۲۹
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99101511414
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان:

سند توسعه فرهنگ و هنر استان اصفهان با افق پنج ساله تدوین شد

سند توسعه فرهنگ و هنر استان اصفهان با افق پنج ساله تدوین شد

ایسنا/اصفهان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: سند توسعه فرهنگ و هنر استان با افق پنج ساله تدوین شد تا با استفاده از ظرفیت هر شهرستان در ابعاد سخت افزار و نرم افزار و جذب سرمایه‌گذاری اقداماتی انجام شود.

حجت الاسلام و المسلمین رمضانعلی معتمدی، امروز (دوشنبه-۱۵ دی ماه) در شورای فرهنگ عمومی اردستان، اظهار کرد: شهرستان اردستان بدون حاشیه در حوزه فرهنگ و هنر فعالیت می کند.

وی با بیان اینکه زیربنای توسعه و پیشرفت نیاز به فرهنگ سازی دارد، افزود: ارتقای فرهنگ عمومی و آسیب شناسی فرهنگی از اهداف تشکیل شورای فرهنگ عمومی است، هر شهرستانی اقلیم خاصی دارد که در جلسات شورای فرهنگ عمومی باید بررسی شود.

به گزارش ایسنا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی بستری است که بتواند موقعیت های هر منطقه را شکوفا کند، تصریح کرد: هر شهرستان داشته هایی دارد که ابتدا آن داشته ها باید حفظ و سپس معرفی شود. اردستان با پشتوانه عظیمی که در حوزه های مختلف فرهنگی و هنری دارد باید به همه معرفی شود که این امر نیازمند نگاه بلند مسئولان و متولیان است.

معتمدی با اشاره به ساختمان نیمه کاره مجتمع سینمایی اردستان که یکی از دغدغه مسئولان در حوزه فرهنگ است، گفت: با مسئولان شهرستان نشست هایی را در آینده نزدیک برگزار خواهیم کرد تا مشکل این مجتمع که نیاز شهرستان است برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه در استان اصفهان در حوزه فرهنگ و هنر سند چشم اندازی وجود نداشت و ما از ۵ سال گذشته سعی کردیم این نگاه را تغییر دهیم، گفت: معتقد هستیم که توجه به شهرستان ها، توجه به هویت استان اصفهان است و باید توجه به شهرستان ها تغییر کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به محدودیت هایی که در منابع حوزه فرهنگ استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: در ماه‌های اخیر با مطالعاتی که انجام شده سند توسعه فرهنگ و هنر استان با افق پنج ساله تدوین شد تا با استفاده از ظرفیت هر شهرستان در ابعاد سخت افزار و نرم افزار و جذب سرمایه‌گذاری اقداماتی انجام دهیم که تاکنون ۸۵ درصد پیشرفت داشته است و تا یک ماه دیگر به اتمام می رسد.

معتمدی با اشاره به فرهنگ و قدمت شهرستان اردستان، گفت: داشته های اردستان در کشور و جهان اسلام دارای جایگاه است و امروز همه مسئولان شهرستان باید برای معرفی بهتر ظرفیت های منطقه برنامه داشته باشند.

مجتمع سینمایی اردستان مطالبه مردم است

همچنین فرماندار اردستان در این مراسم گفت: در چند سال گذشته تلاش شد تمام عوامل توسعه در بخش های مختلف در شهرستان اردستان مهیا شود.

حمیدرضا تاملی با بیان اینکه نقش فرهنگ عمومی حلقه مفقوده توسعه فرهنگی شهرستان اردستان است گفت: با همراهی اداره فرهنگ و ارشاد و دیگر دستگاه های شهرستان در چند سال گذشته اقدامات موثری در بخش های مختلف فرهنگی، هنری، مذهبی و اجتماعی انجام شد، ولی کافی نبوده است.

وی تصریح کرد: حوزه فرهنگ هزینه بر است و افرادی که به صورت حرفه ای در این حوزه فعالیت می کنند اگر بخواهند ادامه دهند باید به شهرستان های دیگر مهاجرت کنند و اگر امکان مهاجرت وجود نداشته باشد از این حوزه خارج می شوند.

فرماندار اردستان با بیان اینکه همواره به مسئولان استان و کشور تاکید داشتیم که شاخص جمعیت ملاک خوبی برای تقسیم اعتبارات نیست، گفت: مسئولان باید در شهرستان های کوچک حاضر شوند و خدمات پررنگ تری ارائه کنند.

تاملی تاکید کرد: یکی از مطالبات به جا مانده مردم شهرستان، تعیین تکلیف مجتمع سینمایی اردستان است که بیش از دو دهه از شروع ساخت آن می گذرد و با ورود بخش خصوصی نتوانسته به اتمام برسد و توسط بانک به تملک درآمده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha