• چهارشنبه / ۱۰ دی ۱۳۹۹ / ۱۲:۴۶
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 99101007534
  • خبرنگار : 71626

«سواد خبری» در یک کتاب

«سواد خبری» در یک کتاب

کتاب «سواد خبری» نوشته سیدغلامرضا فلسفی و مریم سلیمی منتشر شد.

به گزارش ایسنا، این کتاب با هدف آشنایی و توانمندسازی مخاطبان در شناخت، انتخاب و ارزیابی خبر در چهار بخش و ۱۲۴ صفحه توسط انتشارات مدرسه منتشر شده است. 

در معرفی ناشر از کتاب «سواد خبری» آمده است: امروزه افراد با دسترسی به اینترنت هم مصرف‌کننده و هم تولیدکننده خبر محسوب می‌شوند، تولید و نشر بیش‌ از حد اطلاعات و اخبار با توجه به این‌که نظارتی بر آن‌ها نیست به معضلی نگران‌کننده تبدیل‌ شده است. این نگرانی زمانی افزایش می‌یابد که بدانیم کودکان و نوجوانان از طریق رسانه‌های اجتماعی خبر کسب می‌کنند؛ که این نشان از اهمیت رسانه‌های نوین و تأثیر آن‌ها بر مخاطبان به‌ویژه نسل جدید دارد. از آن‌جا که آموختن سواد نوین با نام سواد خبری برای شهروندان در این دوره ضروری است انتشارات مدرسه با چاپ کتاب «سواد خبری» در حوزه علوم ارتباطات و رسانه سعی در توانمندسازی افراد در سنجش صحت اخبار دریافتی دارد.  

برخی از مفاهیم اساسی انتخاب‌شده این کتاب که برگرفته از ایده کلیدی مذکورند عبارت‌اند از: سواد، خبر، گزارش، عناصر خبری، اعتبار خبر، شفافیت خبر و ... .

این کتاب در فروشگاه‌های سراسر کشور و همچنین در فروشگاه اینترنتی انتشارات مدرسه در دسترس مخاطبان قرار دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha