• چهارشنبه / ۱۰ دی ۱۳۹۹ / ۱۱:۴۷
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99101007426
  • خبرنگار : 50037

مدیر سازمان تعاون روستایی استان همدان خبر داد

تولید سالیانه ۱۵۰ هزار نهال در نهالستان گردوی تویسرکان

تولید سالیانه ۱۵۰ هزار نهال در نهالستان گردوی تویسرکان

ایسنا/همدان مدیر سازمان تعاون روستایی استان همدان از تولید سالیانه ۱۵۰ هزار نهال در نهالستان گردوی تویسرکان خبر داد.

مجید مسلمی‌راد چهارشنبه ۱۰ دی ماه در دیدار با فرماندار شهرستان اسدآباد، اظهار کرد: نهالستان گردوی تویسرکان به مساحت ۱۴ هکتار یکی از پروژه های شاخص ملی تشکل های بخش کشاورزی استان همدان بوده که عمده نهال کشور از این نهالستان تأمین شده و حتی به خارج از کشور نیز فرستاده می شود این در حالیست که پیش از این پیوندک های گردوی کشور از کشورهایی چون ترکیه وارد می شد.

وی با بیان اینکه استان همدان در تشکل های بخش کشاورزی دارای دو تا سه پروژه شاخص ملی است، افزود: پروژه آزمایشگاه کشت بافت تخصصی و تولید نشاء صیفی جات از دیگر پروژه های شاخص ملی استان در این بخش به شمار می رود.

مسلمی‌راد با اشاره به اینکه در تولید نشاء صیفی جات سالیانه یک میلیون نشاء گوجه فرنگی تولید می شود این در حالیست که قبلاً صددرصد بذر نشاء وارداتی بود، تصریح کرد: امسال با توجه به شعار «جهش تولید» برای نخستین بار در این طرح موفق به تولید گیاهچه بذر نشاء گوجه و نشاندن آن در مزارع گلخانه ها شده ایم.

وی در بخش دیگری مطرح کرد: ۱۱۵ هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی در ۲۹۲ تشکل از جمله شرکت‌های تعاون روستایی، کشاورزی، تولیدی و نظام صنفی استان همدان عضویت دارند که این اعضاء در تشکل ها از نقش بسزایی در محصولاتی که در استان تولید می شود، دارند.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان همدان در پایان با بیان اینکه ۸۰ درصد بذور از جمله گندم، جو و کلزای استان توسط شبکه تعاون روستایی در حال تأمین است، گفت: ۶۰ درصد خرید تضمینی گندم استان توسط این شبکه با مباشرت اداره غله و ۴۰ درصد توسط سیلوها و کارخانجات هر ساله در استان در دست انجام قرار دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha