• سه‌شنبه / ۹ دی ۱۳۹۹ / ۱۰:۲۸
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99100906410
  • خبرنگار : 50167

رئیس پلیس فتای استان زنجان:

سایت‌های قمار؛ تله کهنه‌ای که همچنان تازگی دارد

سایت‌های قمار؛ تله کهنه‌ای که همچنان تازگی دارد

ایسنا/زنجان رئیس پلیس فتای استان زنجان گفت: سایت‌های شرط‌بندی و قمار یکی از تله‌های کهنه کلاه‌برداران است که فعالیت در آن اعتیادآور بوده، زمینه بسیاری از ضرر و زیان‌های مالی، طلاق، انزوا، خودکشی و غیره را فراهم می‌کند.

سرهنگ محمدعلی آدینه‌لو در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با تله کهنه سایت‌های شرط‌بندی و قمار کلاه‌برداران، اظهار کرد: این روزها با گسترش فضای مجازی و افزایش تعداد کاربران، کلاه‌برداران با توسل به شیوه‌های تبلیغی فریبنده سعی در جذب مخاطبان مختلف دارند که یکی از این شیوه‌ه، راه‌اندازی سایت‌های شرط‌بندی و قمار است.

وی با بیان اینکه صاحبان این نوع سایت‌ها در خارج از کشور مستقر هستند، افزود: گردانندگان این سایت‌های مجرمانه با معرفی تعدادی از افراد فعال در زمینه شرط‌بندی و قمار، اشتراک‌گذاری زندگی لاکچری آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی، با ارسال لینک‌های این سایت‌ها اقدام به ترغیب کاربران برای فعالیت در سایت‌های شرط‌بندی می‌کنند.

این مسئول در رابطه با نحوه فعالیت سایت‌های شرط‌بندی و قمار آنلاین، تصریح کرد: کاربران پس از ورود به این سایت‌ها ابتدا مبالغی را واریز و پس از برنده شدن مبالغ پایین، با تحریک عواطف و احساسات آن‌ها به بهانه برنده شدن مبالغ بالا از آنان درخواست واریز مبالغ بالاتر می‌شود اما ساز کار فعالیت اکثر این سایت‌ها به گونه‌ای است که امکان برنده شدن به کاربر را نمی‌دهد.

رئیس پلیس فتای استان با بیان اینکه جذابیت سایت‌های مجرمانه شرط‌بندی و قمار با تبلیغات گسترده برای کسب درآمدهای بالا و زندگی‌های مجلل یکی از دلایل جذب جوانان و نوجوانان به این سایت‌ها است، افزود: کاربران با افزایش دانش و آگاهی سواد رسانه‌ای و افزایش بینش و اعتقادات مذهبی می‌توانند از وقوع این‌گونه کلاه‌برداری‌ها پیشگیری کنند.

سرهنگ آدینه‌لو با بیان اینکه قربانیان با میل و انگیزه شخصی اقدام به فعالیت در سایت‌های مجرمانه شرط‌بندی و قمار می‌کنند، به همین دلیل تمایلی به طرح شکایت ندارند، اظهار کرد: فعالیت در سایت‌های قمار و شرط‌بندی اعتیادآور است؛ بنابراین امر زمینه بسیاری از ضرر و زیان‌های مالی، طلاق، انزوا، خودکشی و غیره را فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه شهروندان برای گزارش سایت‌های شرط‌بندی و قمار می‌توانند به درگاه خدمات الکترونیک کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه به آدرس internet.ir/shekayat/gambling مراجعه کنند، افزود: شهروندان با مراجعه به این سامانه لینک سایت مذکور را ثبت کرده و اگر چنانچه توضیحی در مورد فعالیت آن دارند نیز می‌توانند در قسمت توضیحات وارد کنند.

این مسئول با تاکید بر اینکه برابر ماده ۷۰۵ قانون مجازات اسلامی، قماربازی با هر وسیله‌ای ممنوع است، تصریح کرد: مجرمان قماربازی به یک تا شش ماه حبس یا تا ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده و در صورت تجاهر به قماربازی به هر دو مجازات محکوم می‌شوند.

رئیس پلیس فتای استان خاطرنشان کرد: از زنجانی‌ها درخواست می‌کنم در صورت مواجهه و یا مشاهده موارد مشکوک، آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی؛ www.cyberpolice.ir بخش تماس مردمی در میان بگذارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha