• شنبه / ۲۹ آذر ۱۳۹۹ / ۱۱:۴۴
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 99092922156
  • خبرنگار : 71431

در گفت‌وگو با ایسنا اعلام شد

سند ملی طرح «مدرسه آماده» نهایی شد/ سطح بندی « ایمنی» مدارس ۱۰ کلانشهر

سند ملی طرح «مدرسه آماده» نهایی شد/ سطح بندی « ایمنی» مدارس ۱۰ کلانشهر

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از نهایی شدن سند ملی طرح مدرسه آماده خبر داد.

رضا کرمی محمدی در گفت‌وگو با ایسنا،  با اشاره به تفاهم میان وزارت کشور، وزارت آموزش و پرورش و شهرداری تهران پیرامون طرح مدرسه آماده گفت: مدتی قبل در تفاهم انجام شده بنا شد تا با توجه به اقداماتی که پیرامون اجرای طرح مدرسه آماده در تهران انجام شده است، سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرتهران  نسخه ملی این طرح را نیز برای اجرا در سراسر کشور تدوین کند.

وی با بیان اینکه در تدوین این سند از تجربیات اجرای طرح مدرسه آماده در تهران استفاده شد، گفت: تدوین این سند نهایی شده و طی چند روز آینده رونمایی خواهد شد.

کرمی محمدی بیان بیان اینکه فاز اول این طرح در ۱۰ کلانشهر تهران، مشهد ، اصفهان ، شیراز ، تبریز ، قم ، کرج ، اهواز ، کرمانشاه و ارومیه اجرا خواهد شد، گفت: در فازهای بعدی مدارس دیگر شهرها نیز به این طرح خواهند پیوست.

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران درباره جزئیات این سند نیز گفت: سندملی مدرسه آماده بر افزایش ایمنی مدارس و آموزش و توانمند سازی کارکنان و دانش آموزان و کاهش مخاطرات مدارس پرداخته و راهکارهایی را برای آن ارائه داده است. این طرح شامل چهار بخش اصلی آموزش مدیران، معلم و پرسنل مدرسه، دانش آموزان و خانواده آنها در برابر بحران هایی از جمله زلزله، سیل، طوفان، اپیدمی و آتش سوزی است.

به گفته وی مدرسه آماده، مدرسه‌ای است که آسیب‌پذیری آن به حداقل رسیده و توان مقابله با حوادث را داشته باشد و در صورت بروز حادثه، کمترین تلفات و خسارات را متحمل شده و در عین حال بتواند در کوتاه‌ترین زمان، کارآیی مؤثر خود را بازیابد.

کرمی محمدی در خاتمه با بیان اینکه در اجرای این طرح رتبه بندی ایمنی مدارس نیز وجود دارد، گفت: در مرحله بعد ارزیابی ایمنی مدارس از طریق بازدید و بررسی اجزای غیرسازه ای انجام می شود و مدارس براساس امتیاز بدست آمده، در یکی از سه سطح قرمز یعنی دارای خطرپذیری بالا، زرد یعنی دارای خطرپذیری متوسط و سبز یعنی خطرپذیری پایین قرار می گیرند و پس از آن نیز برنامه کاهش مخاطرات برای هر مدرسه و تجهیزات اولیه و با کاربری امداد و نجات به مدارس واجد شرایط ارائه می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha