• چهارشنبه / ۱۹ آذر ۱۳۹۹ / ۱۵:۱۴
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 99091915108
  • خبرنگار : 50177

‌معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی:

بیش از ۴۳ هزار نفر در لرستان غربالگری شدند

بیش از ۴۳ هزار نفر در لرستان غربالگری شدند

ایسنا/لرستان ‌معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان آخرین روند اجرای طرح مدیریت محله محور کرونا را تشریح کرد.

دکتر مریم کوشکی امروز  چهارشنبه نوزدهم آذرماه اظهار کرد: از ابتدای شروع طرح شهید سلیمانی تا به امروز ۴۳ هزار و ۴۴۷  نفر توسط تیم‌های مراقبتی سطح استان غربالگری شده‌اند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی لرستان ادامه داد: از این تعداد ۱۰ هزار و ۹۰۸ مورد توسط تیم‌های پزشکی مستقر در مراکز جامع سلامت ویژه طرح انجام شده است.

وی اظهار کرد: علاوه بر این ۳۹ هزار و ۸۸ نفر از افراد در معرض خطر بالا شناسایی شده‌اند.

معاون بهداشت دانشگاه عنوان کرد: ۲۰ هزار بسته معیشتی نیز توسط تیم‌های حمایتی سازماندهی شده از طرف سازمان بسیج نیز در بین افراد پرخطر توزیع شده است.

کوشکی همچنین به تشدید برنامه‌های نظارتی در قالب این طرح اشاره کرد و گفت: از زمان شروع طرح تاکنون ۱۳ هزار و ۲۳۰ بازرسی از اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی انجام شده که ۱۱۵۴ مورد آن به صورت مشترک با سایر دستگاه‌های اجرایی بوده است.

وی تصریح کرد: از این تعداد بازرسی ۲۶۷ مرکز متخلف به مراجع قضایی معرفی و ۱۹۰ مرکز پلمب شده‌اند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی لرستان همچنین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جامعه را تشریح کرد و افزود: براساس بررسی‌های انجام شده توسط تیم‌های نظارتی حوزه بهداشت استان، در ادارات، موسسات و دفاتر دولتی و غیر دولتی تا ۷۵ درصد این پروتکل‌ها در بین کارمندان رعایت می‌شود.

وی افزود: این در شرایطی است که این آمار برای واحدهای صنفی ۷۳ درصد است .

معاون بهداشت دانشگاه استفاده از ماسک را یکی از ضروری ترین موارد پیشگیری از کرونا عنوان کرد و یادآور شد: در حال حاضر میزان استفاده از ماسک در بین کارکنان دستگاه‌ها ۹۹ درصد و برای مراجعین ۹۸ درصد است.

کوشکی ادامه داد: میزان استفاده از ماسک برای متصدیان و شاغلین واحدهای صنفی ۸۵ درصد و برای مشتریان ۸۰ درصد است.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی لرستان همچنین آموزش عمومی را یکی از حیاتی‌ترین برنامه‌های طرح شهید سلیمانی برشمرد و گفت: کتابچه "هرآنچه باید در مورد کرونا بدانیم" توسط واحد آموزش سلامت در ۵۰۰۰ نسخه و ۲۴ صفحه ویژه بسیجیان  و افراد داوطلب حاضر در طرح تهیه وتدوین شده و در حال توزیع است.

وی افزود: کتاب خودمراقبتی بیماران قرنطینه در منزل و اقداماتی که افراد خانواده باید انجام دهند نیز در همین تیراژ توسط کارشناسان  آموزش سلامت مرکز بهداشت خرم‌آباد در بین خانواده‌های داراری افراد پرخطر و یا بیمار قرنطینه در منزل توزیع می‌شود.

کوشکی فضای مجازی را یکی دیگر از ظرفیت‌های اطلاع رسانی و آموزش عمومی دانست و عنوان کرد: فایل صوتی آموزش پیشگیری و خودمراقبتی برای خانواده‌ها تهیه شده است که با مشارکت سازمان تبلیغات اسلامی در فضای مجازی منتشر خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha