• سه‌شنبه / ۴ آذر ۱۳۹۹ / ۱۵:۰۱
  • دسته‌بندی: باشگاه دانشجویان
  • کد خبر: 99090403295
  • منبع : باشگاه دانشجویان

دوره جامع برنامه نویسی پایتون برگزار می شود

دوره جامع برنامه نویسی پایتون برگزار می شود

انجمن علمی مکاترونیک دانشگاه شهید بهشتی دوره جامع برنامه نویسی پایتون را برگزار می کند.

به گزارش باشگاه دانشجویان ایسنا، پایتون از جمله زبان‌های برنامه‌نویسی قدرتمندی است که در زمینه علم داده‌ها، یادگیری ماشینی، خودکارسازی سامانه‌ها، توسعه وب، واسط‌های برنامه‌نویسی و… به کار گرفته می‌شود.

این زبان برنامه‌نویسی در سال ۱۹۹۱ به دنیای برنامه‌نویسی وارد شد. از همان ابتدا، پایتون به‌منظور پر کردن شکاف‌های موجود در دنیای برنامه‌نویسی و ارائه راهکاری به‌منظور نوشتن اسکریپت‌هایی که فرآیند انجام یکسری از کارهای روتین‌ خسته‌کننده را به ‌طور خودکار اجرا کنند یا ساخت یک نمونه اولیه از برنامه‌های کاربردی که در یک یا چند زبان دیگر پیاده‌سازی شوند، مورد استفاده قرار گرفت.

با این حال در چند سال گذشته، پایتون به یکی از ابزارهای تراز اول در زمینه توسعه برنامه‌های کاربردی، مدیریت زیرساخت‌ها و تحلیل داده‌ها تبدیل شده است.

امروزه پایتون در زمینه توسعه برنامه‌های کاربردی تحت وب و مدیریت سیستم‌ها و تجزیه و تحلیل بزرگ داده‌ها که رشد انفجاری به خود گرفته‌اند و همچنین هوش مصنوعی به یکی از بازیگران اصلی دنیای فناوری تبدیل شده است.

بهترین دلیل برای یادگیری پایتون در سادگی آن نهفته است. پایتون از جمله زبان‌های برنامه‌نویسی است که یادگیری آن فوق‌العاده ساده است. یکی از ایدئولوژی‌هایی که در بطن ساخت پایتون قرار دارد تعهد آن به لذت‌بخش کردن برنامه‌نویسی خلاصه شده است. به‌طور خلاصه برنامه‌نویسی با پایتون سرگرم کننده است.

"چرا پایتون؟"، "نصب و راه اندازی نرم افزار ژوپیتر"، "مقدمات، متغیرها و دیتا تایپ ها"، "معرفی لیست و دستورات مهم و کاربردی مرتبط با آن"، "عبارات شرطی و ساختار آنها (if-else clause) "، "معرفی دیکشنری و دستورات مهم و کاربردی مرتبط با آن"، "حلقه ها و ساختار آنها (for while break continue)"، "توابع در پایتون"، "برنامه نویسی شی گرا (OOP) " از جمله سرفصل های آموزشی این دوره است.

دوره جامع برنامه نویسی پایتون با تدریس توحید منجذب از ۱۲ آذر ماه الی پنجم دی ماه به صورت مجازی برگزار می شود.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت ثبت نام و اطلاع از شرایط ثبت نام گروهی به آیدی sbumechatronic@ مراجعه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha