• پنجشنبه / ۲۲ آبان ۱۳۹۹ / ۰۸:۴۷
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 99082214843
  • خبرنگار : 50176

معاون استاندار مطرح کرد:

لزوم همکاری همه جانبه برای مهار بحران کرونا

لزوم همکاری همه جانبه برای مهار بحران کرونا

ایسنا/لرستان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان بر لزوم همکاری همه جانبه برای مهار بحران کرونا تأکید کرد.

محمود ثمینی امروز ۲۱ آبان‌ماه، اظهار کرد: خواستار همکاری مردم در اجرای دستورالعمل‌های ستاد مدیریت کرونا شد.

وی تصریح کرد: از ابتدای ورود ویروس کرونا به کشور اقدامات مهمی در زمینه مقابله با این بیماری صورت گرفته که از مهم‌ترین آن‌ها تشکیل ستادهای ملی و استانی مدیریت کرونا و برگزاری جلسات پی‌درپی برای رصد این ویروس بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان خاطرنشان کرد: جلسات ستاد ملی مدیریت کرونا به‌صورت ویدئو کنفرانس و شنبه‌های هر هفته به ریاست دکتر روحانی و با حضور وزرای مربوطه و استانداران سراسر کشور برگزار و به فراخور وضعیت استان‌ها، تصمیمات مقتضی برای مهار بیماری اتخاذ می‌شود.

ثمینی اضافه کرد: تصمیمات اتخاذ شده ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در قالب مصوبات به استان‌ها ابلاغ و ستادهای استانی ملزم به اجرای آن‌ها هستند.

وی با بیان اینکه اعمال محدودیت‌ها، تعطیلی مراکز خرید، عدم برگزاری اجتماعات، استفاده از ماسک و مواد بهداشتی، سفرهای غیرضروری و امثال آن‌ها همگی در راستای مهار این ویروس بوده است، افزود: مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا با در نظر گرفتن وضعیت شیوع بیماری، در استان‌ها متناسب با وضعیت شهرهای استان و بر اساس اطلاعات دریافتی از مبتلایان، بستری‌شده‌ها در بیمارستان‌ها و متوفیان و. از استان‌ها انجام و جهت اجرا ابلاغ می‌گردد و ستادهای استانی نیز به تبعیت از ستاد ملی اقدام می‌کنند.

معاون استاندار لرستان ادامه داد: بدیهی است برخی از تصمیمات نیز بر اساس اختیارات تفویضی به ستادهای استانی، با در نظر گرفتن وضعیت بیماری انجام می‌پذیرد.

ثمینی خاطرنشان کرد: از اقشار مختلف مردم می‌خواهیم در شرایط حساس کنونی حتی‌المقدور از مراجعه حضوری به ادارات و بانک‌ها خودداری کرده و امورات خود را از طریق تلفنی و یا با استفاده از سامانه‌های تعریف‌شده پیگیری کنند.

وی اضافه کرد: حضور ۵۰ درصدی کارکنان ادارات و عدم ارائه خدمات حضوری برخی از مؤسسات پولی و مالی نیز در راستای اجرای مصوبات ستاد ملی و یا استانی مدیریت بیماری کرونا بوده است.

معاون استاندار لرستان بیان کرد: رئیس‌جمهور بارها در جلسات ستاد ملی مدیریت کرونا عنوان کرده که نمی‌توان کشور را به‌واسطه کرونا کاملاً تعطیل کرد، بلکه باید رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در زندگی روزمره را در کنار هم داشته باشیم. کرونا بخشی از زندگی مردم دنیا شده و باید خود را با این شرایط وفق دهیم.

ثمینی عنوان کرد: مسلماً اعمال محدودیت‌ها و اتخاذ تصمیمات بر اساس شرایط بیماری در جامعه است و هر تصمیمی که در این رابطه گرفته می‌شود، همراه با بررسی و کارشناسی صاحبان نظر و عقیده در ستاد ملی مدیریت کرونا است.

وی اظهار کرد: ازاین‌رو مسئولین استان‌ها به‌دوراز هرگونه اقدام یک‌جانبه، صرفاً در مسیر تعیین شده و هماهنگ با ستاد ملی، اقدام به اعمال محدودیت‌ها و دستورالعمل‌ها خواهند کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان همکاری مردم در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را لازمه اثربخشی مصوبات ستاد مدیریت کرونا دانست و بر نقش اصحاب رسانه در این رابطه تأکید کرده، تصریح کرد: ممکن است ضعف‌هایی نیز وجود داشته باشد که با راهنمایی دلسوزانه اصحاب رسانه و انعکاس مطلوب آن به مسئولین مربوطه، در صدد فرهنگ‌سازی و ترغیب مردم جهت رعایت مصوبات ستاد مدیریت بیماری کرونا برای افزایش ضریب سلامتی و مصونیت مردم در جامعه برآیند.

ثمینی ادامه داد: رسانه‌ها و جراید بااطلاع رسانی و آگاهی بخشی به‌خصوص در این برهه حساس که شیوع کرونا جان بسیاری از هموطنان را با مخاطره همراه نموده است، سهم بسزایی در مهار بیماری و کنترل وضعیت کنونی خواهد داشت.

وی افزود: بدیهی است رسانه فعال و همگام با مردم، در فرهنگ‌سازی و ایجاد امنیت روانی جامعه بسیار اثرگذار است و در نهایت به برون‌رفت از بحران کمک خواهد کرد که مطلوب همگان است.

معاون استاندار لرستان همچنین از مردم فهیم استان خواست چنانچه کار ضروری ندارند از منزل خارج نشوند و در صورت نیاز به خروج از منزل ضمن پرهیز از حضور در اجتماعات، حتماً از ماسک استفاده نموده و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

ثمینی ضمن تقدیر از زحمات مجموعه کادر درمان استان در مقابله با ویروس کرونا بیان کرد: بدیهی است هر تلاشی برای کنترل وضعیت فعلی استان ستودنی است و از همگان می‌خواهیم در کنار ستاد مدیریت بیماری کرونا برای مهار این بیماری خطرناک گام بردارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha