• دوشنبه / ۱۲ آبان ۱۳۹۹ / ۱۳:۲۷
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 99081207823
  • خبرنگار : 30054

بهترین نرم افزار BPMS

بهترین نرم افزار BPMS

مدیرانی که تصمیم به پیاده‌سازی مدیریت فرایند کسب و کار در سازمان خود دارند با چالش انتخاب بهترین و مناسب ترین نرم افزار مدیریت فرایند مواجه هستند.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام داده پردازان کوشای پاسارگاد، شناسایی فرایندها، مدلسازی فرایندها، وارد کردن اطلاعات در نرم افزار و …. فعالیت هایی هستند که  زمان و هزینه و نیروی انسانی زیادی را درگیر خواهد کرد. از آنجا که مکانیزه کردن فرایندها و اجرای مدیریت فرایند مستلزم صرف منابع مالی و سازمانی و انسانی بسیاری می باشد، انتخاب نرم افزار مناسب اهمیت ویژه ای دارد.

در ادامه به برخی از شاخص های مهم در انتخاب نرم افزارهای مدیریت فرایند پرداخته می شود. بدیهی است هر سازمانی با توجه به میزانی که تمایل به سرمایه گذاری در پیاده سازی مدیریت فرایند دارد اهمیت هر شاخص در انتخاب آنها متفاوت خواهد بود.

شاخص های مهم در انتخاب نرم افزار:

استفاده از تکنولوژی های به روز

اگر یک نرم افزار BPMS حرفه ای و مناسب باشد از تکنولوژی های به روز و پیشرفته استفاده و پشتیبانی خواهد کرد. یکی از مهم ترین آنها زبان مدلسازی BPMN ۲.۰ است که دارای مجموعه ای از نمادهای گرافیکی برای مدلسازی فرایند می باشد.

 شفاف بودن پایگاه داده

در نرم افزارهای خوب BPMS، تعداد جداول سیستمی که در پایگاه داده نرم افزار ایجاد می شود خیلی زیاد نبوده و شفاف هستند. از مزیت های شفاف بودن  پایگاه داده تامین اطلاعات مورد نیاز داشبوردهای مدیریتی و هوش تجاری است.

کاربر پسندی در ساخت فرایندها

یکی از معیارهای مهم در انتخاب نرم افزارهای مدیریت فرایند کاربرپسندی و محیط نرم افزار است به گونه ای که بتوان در کوتاه ترین زمان ممکن فرایندها را در نرم افزار ساخته و اجرا کرد.

پشتیبانی از نرم افزار

شاید در نگاه نخست نرم افزارهای خارجی پیشرفته تر و مناسب تر باشند اما از آنجا که معمولا به صورت قانونی نمی توان آنها را خرید در نتیجه نمی توان از خدمات پشتیبانی آنها استفاده کرد و این در حالی است که پشتیبانی از نرم افزار در پیاده سازی سیستم مدیریت فرایند مهم و حیاتی است.

امنیت نرم افزار BPMS

شاخص هایی چون واکنش در برابر خطاها، مقاومت در برابر نفوذ و اختلال، هویت سنجی، حفاظت از اطلاعات، پشتیبانی از امضای دیجیتال و … در میزان امنیت نرم افزار BPMS مهم هستند و باید ساز و کارهایی برای حفظ امنیت نرم افزار وجود داشته باشد.

گزارش های کامل و پیشرفته

وظیفه اصلی هر نرم افزار ارائه گزارش ها و پایش فرایندهاست. یک نرم افزار مناسب و حرفه ای توانایی ارائه طیف وسیعی از گزارش ها برای انواع نیازها و سلایق گوناگون را دارد.

پاسخگویی به نیازهای آینده

معتبرترین شرکت های ارائه دهنده نرم افزارهای BPMS علاوه بر تامین نیازهای فعلی سازمان ها در پیاده سازی مدیریت فرایندهای کسب  و کار با نقشه راه روشنی پاسخگوی نیازهای آتی سازمان ها نیز خواهند بود.

پیاده سازی سریع

از آنجا که اغلب محیط سازمانها و فرایندهای آنها پیچیدگی فراوانی دارند، پیاده سازی سریع و بدون نقص سیستم مدیریت فرایند از اهمیت زیادی برخوردار است.

مشتریان فعال و راضی

اینکه  سایر مشتریان و سازمان ها تاکنون از کدام نرم افزارها استفاده کرده اند نیز می تواند معیاری برای اعتبار و مناسب بودن نرم افزار شرکت مورد نظر باشد.

مواردی که به عنوان معیار انتخاب برای بهترین نرم افزارBPMS به آنها اشاره شد، برخی از مهم ترین معیارها برای انتخاب هستند که به مدیران برای خرید و پیاده سازی نرم افزار مناسب کمک خواهند کرد.

نکته ای که باید در نظر داشت تفاوت های نرم افزارها در قابلیت های اجرا و پیاده سازی آنهاست که باعث شده است برخی از آنها در برخی از موارد دارای نقاط ضعف و در برخی موارد دیگر دارای نقاط قوت باشد.

در همین راستا در پست های دیگر به مقایسه بهترین نرم افزار های BPMS خارجی، خرید نرم افزار BPMS و ﻧﮑﺎت ﮐﻠﯿﺪی و ﺣﯿﺎﺗﯽ ﺑﺮای اﺟﺮای ﻣﻮﻓﻖ ﭘﺮوژه ﻫﺎی ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﻓﺮآﯾﻨﺪﻫﺎی ﮐﺴﺐ و ﮐﺎر نیز پرداخته شده است.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha