• یکشنبه / ۱۱ آبان ۱۳۹۹ / ۱۱:۴۲
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 99081106789
  • منبع : وزارت علوم و تحقیقات

دانشگاه سمنان مجری ارزیابی اثرات تغییر اقلیم بر سلامت در ایران شد

دانشگاه سمنان مجری ارزیابی اثرات تغییر اقلیم بر سلامت در ایران شد

رئیس دانشگاه سمنان از اجرای طرح ارزیابی اثرات تغییر اقلیم بر سلامت در ایران با همکاری وزارت علوم و مشارکت استادان دانشگاه های مختلف کشور با محوریت این دانشگاه خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر مسعود نصیری زرندی با اعلام این خبر گفت: با توجه به اهمیت اثرات تغییر اقلیم بر سلامت در کشور، مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از دانشگاه سمنان برای همکاری در پروژه ملی "ارزیابی آسیب‌پذیری سلامت ناشی از تغییر اقلیم و تعیین اقدامات استراتژیک در جمهوری اسلامی ایران" دعوت به همکاری کرد.

وی افزود: این پروژه با حمایت مرکز همکاری های علمی بین المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مشارکت اساتید دانشگاه های مختلف کشور شامل دانشگاه های علوم پزشکی سمنان، تهران، تبریز، شهید بهشتی، گیلان، جندی شاپور، انستیتو تغذیه، دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه سمنان در ۶ استان پایلوت اجرا خواهد شد.

رئیس دانشگاه سمنان با بیان اینکه این طرح در استان های اصفهان، آذربایجان شرقی، خوزستان، خراسان رضوی، گیلان و سیستان و بلوچستان اجرا می شود، افزود: در این طرح اثرات تغییر اقلیم بخش های مختلف سلامت شامل بیماری های واگیر و غیرواگیر (قلبی – عروقی و تنفسی) بیماری های شغلی و بهداشت حرفه ای، بیماری های ناشی از آلاینده های جوی و گرد و غبار، بیماری های منتقله از آب، غذا و سوءتغذیه و سلامت در بلایای جوی و اقلیمی مورد بررسی قرار می گیرد.

نصیری ادامه داد: پس از بررسی های انجام شده استراتژی های سازگاری و راهکارهای مقابله با اثرات زیانبار تغییر اقلیم برای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه های علوم پزشکی مذکور تدوین و ارسال خواهد شد.

بر اساس اعلام وزارت علوم، رئیس دانشگاه سمنان یادآور شد؛ این طرح از سوی سازمان بهداشت جهانی نیز مورد حمایت قرار گرفته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha