• یکشنبه / ۱۱ آبان ۱۳۹۹ / ۰۹:۵۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99081106652
  • خبرنگار : 71415

برنامه چین برای تبدیل ارتش به یک نیروی نظامی مدرن پیشتاز تا سال ۲۰۲۷

برنامه چین برای تبدیل ارتش به یک نیروی نظامی مدرن پیشتاز تا سال ۲۰۲۷

پکن به اعلام هدفی جدید شامل تبدیل کردن ارتش آزادیبخش خلق چین به یک نیروی نظامی مدرن تمام عیار تا سال ۲۰۲۷ پرداخته است؛ تصمیمی که در جریان مجمع اخیر کمیته مرکزی حزب کمونیست این کشور اتخاذ شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در این مجمع طی بیانیه‌ای اعلام شد که ضرب الاجل برنامه‌ریزی شده مصادف با صدسالگی پایه گذاری ارتش آزادیبخش خلق چین بوده و مدرنیزه سازی هر چه بیشتر آن همراستا با تقویت قابلیتهای دفاعی و رشد اقتصادی چین خواهد بود.

روزنامه ساوث چاینا مورنینگ پست به نقل از سونگ ژونگپین، تحلیلگر نظامی هنگ کنگی نوشت، این هدف مربوط به ارتش آزادیبخش خلق چین را می‌توان تبدیل کردن ارتش چین "به یک نیروی مدرن پیشتاز در جهان و نیرویی که بتواند معادل با ارتش آمریکا باشد" نگریست.

جونفی وو، معاون رئیس انستیتوی تیاندا در هنگ کنگ هم نظر مشابهی را مطرح کرد. او طبق گزارش SCMP  بیان داشت: "هدف اساسا این است که قابلیتهای ارتش آزادیبخش خلق چین تقویت شده و تا سال ۲۰۲۷ به اندازه ارتش آمریکا برسد تا به شکل موثر بتواند جلوی مداخله از جانب ارتش آمریکا پیرامون تنگه تایوان را بگیرد".

واشنگتن اگر چه به طور رسمی سیاست یک چین واحد شامل عدم به رسمیت شناختن تایوان به عنوان یک موجودیت مستقل را دنبال می‌کند اما دارای روابط تجاری و بیزینس با این جزیره بوده و برای آن تسلیحات تامین می کند. پکن به نوبه خود تایوان را بخشی از خاک چین می‌داند که می تواند در آینده دوباره آن را با خاک اصلی چین متحد سازد.

بیانیه اخیر مجمع کمیته مرکزی حزب کمونیست چین بعد از آن صادر شد که شی جینپینگ، رئیس جمهور چین چند روز پیش گفت، داشتن یک ارتش قدرتمندتر می تواند نقشی چشمگیر در ارائه "حمایت راهبردی" از برنامه مدرنیزه سازی ملی چین ایفا کند.

در عین حال چند روز پیش خبرگزاری رسمی شینهوای چین در گزارشی نوشت، ارتش آزادیبخش خلق چین یک بخش مهم از روند تغییر مجدد ساختار داخلی خود را تکمیل کرده و به میزان قابل توجهی از نیروی انسانی خود در چارچوب تغییر راهبردی به سمت تبدیل شدن به یک نیروی مدرن کلاس جهانی را کاهش داده است.

طبق گزارش شینهوا، هدف از این تغییر ساختار این بوده که نیروی نظامی چین تبدیل به یک نیروی موثر تر و منعطف‌تر در هوا، فضا و سایبر شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha