• سه‌شنبه / ۲۲ مهر ۱۳۹۹ / ۱۶:۱۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99072216790

کاهش ۴۵ درصدی ورود مسافر به استان خراسان رضوی در نیمه نخست امسال

کاهش ۴۵ درصدی ورود مسافر به استان خراسان رضوی در نیمه نخست امسال

ایسنا/خراسان رضوی معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: طی نیمه نخست سال جاری، ورود مسافر به این استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

محمدصادق براتی در خصوص تعداد مسافران ورودی  استان در سال جاری اظهار کرد: از ابتدای فروردین تا پایان شهریور ماه سال جاری ۱۶ میلیون و ۴۳۴۸ نفر به استان سفر کرده‌اند؛ در حالی که در مدت مشابه سال گذشته این شمار، ۲۸ میلیون و ۹۶۴ هزار و ۱۶۷ نفر بوده است.

وی ادامه داد: ورود مسافر به کلانشهر مشهد در مقایسه با سال گذشته ۴۰ درصد کاهش داشته‌ است. به این ترتیب در ۶ ماه نخست سال ۱۳۹۸ تعداد ۱۹ میلیون و ۹۲۷ هزار و ۶۹۶ نفر وارد مشهد شدند که این رقم امسال به ۱۱ میلیون و ۹۶۴ هزار و ۶۸۴ نفر کاهش یافته ‌است.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه کاهش ورود مسافر از مبادی جاده‌ای در مشهد ۸۶ درصد و در استان ۹۱ درصد است، گفت: در ورودی ریلی، کاهش ۸۲ درصدی در مشهد و کاهش ۸۱ درصدی ورود مسافر در استان ثبت شده است. طی این مدت در ورود هوایی مسافران به مشهد ۷۱ درصد و در استان ۶۸ درصد کاهش ثبت شده است.

بر اساس اعلام اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، براتی ادامه داد: همچنین شاهد کاهش ۱۵ درصدی مسافران ورودی با وسایل نقلیه شخصی در مشهد هستیم که این کاهش در استان ۲۴ درصد ثبت شده ‌است‌. در حال حاضر استان خراسان رضوی با حدود ۶.۵ میلیون نفر جمعیت دارای بیش از ۲۷۰۰ واحد تاسیسات اقامتی است که از این منظر رتبه نخست کشور را دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha