• یکشنبه / ۱۳ مهر ۱۳۹۹ / ۱۳:۳۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99071309688
  • منبع : نمایندگی زنجان

فرماندار زنجان تاکید کرد

لزوم هماهنگی مسئولان آرامستان‌های زنجان نسبت به اجرای مصوبات

لزوم هماهنگی مسئولان آرامستان‌های زنجان نسبت به اجرای مصوبات

ایسنا/زنجان فرماندار زنجان گفت: مسئولان آرامستان باید نسبت به اجرای مصوبات، برنامه‌ریزی و هماهنگی لازم را داشته باشند و مردم هم با درک شرایط شیوع بیماری کرونا، مسئولیت اجتماعی خود را به درستی انجام دهند.

رضا عسگری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: پس از شیوع کرونا، با نگرانی در حوزه آرامستان‌ها مواجه شدیم و این نگرانی هنوز هم رفع نشده است که در همین راستا برای اجرایی کردن مصوبه مربوط به اعمال محدودیت در آرامستان‌ها، دیواری در محدوده آن کشیده شد تا مردم به هیچوجه وارد آن نشوند، اما شاهد درگیری خانواده‌هایی که بستگان خود را از دست دادند با ماموران شهرداری برای ورود به محوطه آرامستان بودیم.

وی با اشاره به اینکه تصمیم‌گیری در حوزه تصویب محدودیت‌ها و ابلاغ مصوبات برعهده فرمانداری‌ها است، عنوان کرد: همکاران ما اجرای مصوبات را به طور جدی پیگیری و مقدمات کار را فراهم می‌کنند. مسئولان آرامستان‌ها باید نسبت به اجرای مصوبات برنامه‌ریزی و هماهنگی لازم را داشته باشند و مردم هم با درک شرایط شیوع بیماری، مسئولیت اجتماعی خود را به درستی انجام دهند.

فرماندار زنجان، نقش رسانه‌ها در فرهنگ‌سازی برای رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی را مهم خواند و گفت: تاکنون همراهی خوبی در بخش اطلاع‌رسانی از سوی رسانه‌ها صورت گرفته و باید هشدارها برای رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از تجهیزات حفاظت فردی از جمله ماسک، افزایش یابد و مردم نسبت به تبعات بی‌توجهی به پروتکل‌ها، آگاه شوند.

این مسئول با اشاره به اینکه در ماه‌های گذشته مصادیق مختلف حضور مردم در اجتماعات را دیدیم و در برخی مواقع همکاری برای رعایت پروتکل‌ها خوب بوده و در جاهایی هم شاهد بی‌تفاوتی بودیم، ادامه داد: برای اینکه از این شرایط عبور کنیم و وضعیت شیوع بیماری بهبود یابد، همه قشرها و دستگاه‌ها وظیفه خود را به درستی انجام دهند و مسئولان نسبت به عدم اجرای مصوبات پاسخگو باشند.

وی به حساس شدن مردم درخصوص مسئولیت اجتماعی تاکید کرد و گفت: مردم نباید نسبت به یکدیگر بی‌تفاوت باشند و به کسانیکه ماسک نزدند باید تذکر دهند. همچنین سیستم گزارش‌گیری خوبی راه‌اندازی شده و ارائه‌دهندگان خدمات باید با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، وظایف خود را انجام دهند و در غیر اینصورت برخوردهای قانونی با آن‌ها صورت خواهد پذیرفت.

عسگری خاطرنشان کرد: نگاه واقع‌بینانه رسانه‌ها به مسائل همراه با تحلیل، نتیجه‌گیری بهتری می‌دهد و در شرایط فعلی همه نیاز داریم از ظرفیت‌ها برای اطلاع‌رسانی دقیق و منصفانه استفاده کنیم.

فرماندار زنجان تاگید کرد: مصوبات ملی و استانی ستاد مبارزه با کرونا با جدیت دنبال می‌شود و محدودیت‌ها اعمال خواهد شد تا بتوانیم موج سوم را هم به درستی پشت سر بگذاریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha