• چهارشنبه / ۹ مهر ۱۳۹۹ / ۱۳:۴۷
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 99070907031
  • منبع : دانشگاه علوم پزشکی تهران

برای چهارمین دوره صورت گرفت

انتصاب پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم به عنوان مرکز همکار سازمان جهانی بهداشت

انتصاب پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم به عنوان مرکز همکار سازمان جهانی بهداشت

پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم برای چهارمین دوره متوالی به عنوان مرکز همکار سازمان بهداشت جهانی (WHO) در منطقه مدیترانه شرقی (EMRO) انتخاب شد .

به گزارش ایسنا، دکتر آزاده ابراهیم حبیبی، مدیر امور بین الملل این پژوهشگاه، با بیان خبر تمدید همکاری این پژوهشگاه با سازمان جهانی بهداشت گفت: در دوره عضویت چهارم، پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم به اجرای استراتژی های سازمان جهانی بهداشت در زمینه غربالگری به موقع و کاهش شیوع دیابت، پوکی استخوان و عوارض ناشی از آن ها از طریق آموزش و ظرفیت سازی حمایت خواهد کرد.

وی ادامه داد:  پشتیبانی از برنامه های دفتر منطقه ای سازمان جهانی بهداشت در  پایش و ارزیابی اهداف توسعه پایدار (SDG) از طریق انجام تلاش نظام مند در مسیر جمع آوری، پردازش و توسعه مدل های تحلیلی داده نیز دیگر محور اصلی این دوره همکاری خواهد بود.

مدیر امور بین الملل پژوهشگاه ادامه داد: پس از اجرای موفق و به موقع فعالیت های چهار ساله مرکز همکار و گزارش آن به سازمان جهانی بهداشت، اقدامات مربوط به تمدید عضویت نیز انجام شد که این همکاری از سپتامبر ۲۰۲۰ تا سپتامبر ۲۰۲۴ ادامه خواهد یافت.

وی با بیان اینکه پژوهشگاه صلاحیت فنی و علمی خود را از طریق برنامه ریزی جهت اجرای فعالیت های مشترک با این سازمان و برنامه های آموزشی متعدد در منطقه در راستای ترویج سیاست ها و دستورالعمل های سازمان جهانی بهداشت در منطقه به اثبات رسانده است، افزود: در شرایط همه گیری کووید-۱۹ نیز، این مرکز تعاملات بسیاری با سازمان جهانی بهداشت در جهت تولید محتوای آموزشی داشته است و پروژه هایی نیز در این رابطه در پژوهشگاه به تصویب رسیده است که در همین رابطه در حال تبادل نظر با دفتر منطقه ای امرو هستیم.

بنا بر اعلام روابط عمومی پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم، مدیر امور بین الملل پژوهشگاه افزود: در حیطه بیماری های غیر واگیر نیز این پژوهشگاه در صدد است تلاش های خود را از سطح ملی به منطقه ای ارتقاء دهد و با تکیه بر اهداف سند ملی پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر و عوامل خطر مرتبط در این امر پیشتاز باشد.

توضیح این که سازمان بهداشت جهانی ۶ دفتر منطقه ای دارد و ایران در منطقه مدیترانه شرقی قرار گرفته است. ۲۲ کشور تحت پوشش دفتر منطقه مدیترانه شرقی قرار دارند و دفتر این سازمان در مصر (قاهره) قرار دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha