• چهارشنبه / ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۰:۲۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99062619801
  • خبرنگار : 71477

تور پامپئو دور ونزوئلا و دیدار با مهاجران در برزیل

تور پامپئو دور ونزوئلا و دیدار با مهاجران در برزیل

همزمان با اینکه واشنگتن فشارها برای سرنگونی رئیس جمهور چپ‌گرای ونزوئلا را افزایش می‌دهد، مقامات آمریکایی و برزیلی اعلام کردند که وزیر امور خارجه آمریکا طی چند روز آتی با مهاجران ونزوئلایی در برزیل دیدار خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: این دیدار روز جمعه در شهر "بوا ویستا" برزیل در نزدیکی مرز با ونزوئلا بخشی از تور منطقه‌ای ۱۷ تا ۲۰ سپتامبر (۲۷ تا ۳۰ شهریورماه) است که در جریان آن مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا به کلمبیا، سورینام و گویان نیز سفر و با رهبران آنها دیدار خواهد کرد.

این سفر به کشورهای همسایه ونزوئلا در حالی صورت می‌گیرد که به نظر می‌رسد تلاش‌های بین‌المللی برای پیشبرد تغییر دموکراتیک در این کشور متوقف شده و نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا سلطه خود بر قدرت را علی‌رغم بحران‌های سیاسی و اقتصادی حفظ کرده است؛ بحران‌هایی که سبب شده تا پنج میلیون ونزوئلایی از سرزمین خود فرار کنند.

در این بیانیه آمده است: این سفر بر تعهد آمریکا به دفاع از دموکراسی تاکید خواهد داشت. پامپئو در شهر "بوا ویستا" با مهاجران ونزوئلایی که از یک فاجعه ساخته دست انسان در ونزوئلا فرار کرده‌اند، دیدار خواهد کرد.

دولت برزیل اعلام کرد: پامپئو قرار است عصر جمعه حدود سه ساعت و نیم در شهر "بوا ویستا" توقف داشته باشد. او از یک مرکز تریاژ برای پذیرش مهاجران ونزوئلایی بازدید و با ارنستو آروخو، وزیر امور خارجه برزیل دیدار خواهد کرد.

تاد چپمن، سفیر آمریکا در برزیل ضمن تحسین تلاش‌های حقوق بشری برزیل برای پذیرش و اسکان ۲۵۰ هزار ونزوئلایی، گفت: وزاری امور خارجه آمریکا و برزیل درباره پناهجویان ونزوئلایی که با آنها در کشورشان بسیار بد رفتار شده گفت‌وگو خواهند کرد. زمان آن فرا رسیده که رژیم نامشروع مادورو از قدرت کنار برود.

مرز برزیل با ونزوئلا از ۱۸ مارس به خاطر پاندمی کرونا بسته شده و سیل مهاجران ونزوئلایی به برزیل به طور میانگین از روزانه ۶۰۰ تن به تعداد انگشت شماری که به صورت پیاده خود را به مرز می‌رسانند، کاهش یافته است.  

تحریم‌های آمریکا علیه صنعت نفت ونزوئلا صادرات نفت خام این کشور را به پایین‌ترین حد خود در دهه‌های گذشته رسانده اما این اقدام نتوانسته سلطه مادورو بر قدرت را کاهش دهد.  

همزمان با نزدیک شدن انتخابات ریاست جمهوری نوامبر آمریکا و مبارزات دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور و اصلی‌ترین منتقد مادورو برای پیروزی مجدد در این انتخابات، انتظار می‌رود واشنگتن موضع خود را علیه مادورو به ویژه با اعمال تحریم‌های بیشتر بر صنایع نفت و طلا ونزوئلا سفت و سخت‌تر کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha