• سه‌شنبه / ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ / ۲۰:۱۸
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 99061813955
  • خبرنگار : 50176

معاون استانداری:

۶۰ هزار بی سواد در لرستان وجود دارد

۶۰ هزار بی سواد در لرستان وجود دارد

ایسنا/لرستان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: همه دستگاه‌ها و نهادهای مختلف، صنایع، کارخانجات، بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی در امر سوادآموزی آموزش‌وپرورش را همچون گذشته همراهی کنند.

محمود ثمینی در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی لرستان که امروز ۱۸ شهریورماه برگزار شد، ضمن تبریک روز جهانی سوادآموزی با اشاره به شعار سازمان یونسکو در این زمینه (آموزش و یادگیری سواد در بحران کویید ۱۹)، اظهار کرد: ما پذیرفته‌ایم که آموزش را با کیفیت لازم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ظرفیت فضای مجازی ارائه دهیم و معتقدیم آموزش در هرحال نباید تعطیل شود.

وی با اشاره به اینکه حدود ۶۰ هزار نفر بی سواد در استان لرستان وجود دارد بر ضرورت هدف‌گذاری با برنامه منسجم به منظور باسوادی این تعداد با محوریت آموزش‌وپرورش تاکید کرد و افزود: انتظار میرود که همه دستگاه‌ها و نهادهای مختلف و صنایع و کارخانجات و بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی در امر سوادآموزی آموزش‌وپرورش را همچون گذشته همراهی کنند.

معاون استاندار انسداد مبادی بی‌سوادی را به‌عنوان یکی از موثرترین راه‌های مقابله با این موضوع معرفی کرد و گفت: احصاء اطلاعات تمام افراد لازم التعلیم توسط ظرفیت‌های مختلف شناسایی مثل ثبت احوال و نهادهای حمایتی امری مهم و ضروری است.

ثمینی با تقدیر از اقدامات انجام شده در حوزه سوادآموزی، خاطرنشان کرد: در لرستان حدود ۱۷ درصد بی‌سوادی وجود دارد که زیبنده استان نیست.

وی بر استفاده از ظرفیت خیرین و تامین مایحتاج برخی خانواده‌ها و سایر ظرفیت‌های قانونی برای کاهش آمار کودکان بازمانده از تحصیل تاکید کرد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با اشاره به ظرفیت استانی شبکه افلاک اضافه کرد: با تفاهمی که در این جلسه صورت گرفت و طی جلسه هماهنگی بین دو دستگاه استفاده حداکثری در زمینه سوادآموزی انجام شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha