• دوشنبه / ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۵:۰۹
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 99061712788
  • خبرنگار : 30054

۳ سیستم امنیتی مهم که باید در خانه خود داشته باشیم

۳ سیستم امنیتی مهم که باید در خانه خود داشته باشیم

 ایجاد فضای امن و ایمن در خانه، محل کار و فروشگاه ها این روزها یکی از دغدغه های مالکین شده و نگرانی های عمیقی را ایجاد کرده است.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام گذر کنترل، استفاده از سیستم های حفاظتی و نظارتی می تواند کمک بسیار زیادی در افزایش امنیت در همه مکان ها کرده و آرامش را به شما هدیه دهد.

اما کدام یک از سیستمهای حفاظتی ضریب اطمینان بالاتری را برای ما ایجاد می کند. در ادامه گذر کنترل به بررسی سه سیستم امنیتی مهم و متداول می پردازد.

۱. آیفون تصوری

آیفونهای تصویری، سیستمهای ارتباطی هستند که ارتباط صوتی و تصویری بین فرد مراجعه کننده و افراد داخل ساختمان را برقرار می کنند. 

زمانی که زنگ درب زده شود شما با برداشتن گوشی آیفون تصویر، صدا و تصویر  شخص مراجعه‌کننده را خواهید داشت و حق انتخاب دارید برای باز کردن و نکردن درب روی افراد مجاز و غیرمجاز، همین امر باعث بالا رفتن امنیت شما می شود.

آیفون تصویری قابلیت هایی بی نظیری مانند: ارتباط بین واحدها، امکان اتصال به خط تلفن، ارتباط با واحد نگهبانی، اتصال به دوربین، مدیریت از راه دور به وسیله تلفن همراه و بسیاری از امکانات دیگر را به شما می دهد.

برخی از مدل های آیفون تصویری حافظه دار هستند  و از مراجعه کننده تصویر و  فیلم تهیه می‌کنند. این قابلیت این امکان را  به شما می دهد که بدانید هنگامی که در منزل نبودید چه کسی زنگ شما را زده در این حالت ممکن است بتوانید سارق را  که  از خانه شما سرقت کرده تشخیص دهید.

در استفاده از ایفون تصویری حتما به نکات زیر توجه فرمایید:

۱. اگر منتظر آمدن کسی هستید با صدای زنگ آیفون به هیچ عنوان سریع دکمه ورود را فشار ندهید. همچنین زمانی که مهمانی دارید ممکن است تنبلی کرده و تنها کلید ورود را فشار دهید. به جای این کار با هر کدام از افراد صحبت کرده و تنها افرادی که می شناسید را به خانه راه دهید.

۲. اگر پنل آیفون تصویری کار نمی کند، به همسایه های خود اطلاع دهید و تا موقعی که تعمیر شود حواسشان بیشتر به رفت و آمدها باشد.

۳. نوشتن نام شخص در کنار پنل واحد به نظر کار خوبی است اما می تواند خطرناک باشد. برای مثال ممکن است فردی تا مقابل خانه شما را تعقیب کرده و سپس با نگاه کردن به زنگ ها متوجه شود در کدام واحد زندگی می کنید.

۴. انتخاب جای مناسب برای پنل که بتواند رفت و آمد درب ورودی ساختمان را کنترل کند مهم است.همچنین پنل نباید  در معرض نور مستقیم خورشید باشد و در ارتفاع مناسب نصب گردد.

۵. حتما درباره‌ی وسعت دید دوربین پنل آیفون تصویری اطلاعاتی کسب کنید. هر چه این دامنه وسیع‌تر باشد، منطقه بیشتری را تحت نظارت خواهید داشت.

لنزهای چشم-ماهی دید واضح ۱۸۰ درجه را در اختیار می‌گذارند و بنابراین بیشترین اطلاعات از محیط بیرون را در اختیار شما می‌گذارند و دقیقا نقش نگهبان درب ورودی را ایفا می‌کنند.

۶. به کودک خود بیاموزید که وقتی زنگ می‌زنند از آیفون تصویری برای باز کردن درب استفاده کند. به‌خاطر داشته باشید که این سیستم برای محافظت شما نصب شده است بنابراین حتما از آن استفاده کنید.

۲. دزدگیر خانه

دزدگیر اماکن نقش بسیار مهمی در جلوگیری از ورود سارق به خانه یا محل کار را دارد و ضریب ایمنی را بسیار بالا می برد. توصیه پلیس هم همواره نصب دزدگیر اماکن به علت بازدارندگی بالا نسبت به دیگر سیستم های حفاظتی می باشد.دزدگیرهای اماکن به دو روش پخش صدای آژیر در محیط و تماس تلفنی کاربر را از وقوع سرقت مطلع می سازد، بنابراین می توان گفت که بهترین سیستم امنیتی برای اماکن و منازل می باشند.

طبق تحقیقات انجام شده در حدود ۹۰ درصد  مواقع هنگامی که سارق با آژیر دزدگیر منزل روبرو می‌شود از ادامه کار خود منصرف می شود، بنابراین بهترین گزینه برای حفاظت منازل دزدگیر اماکن می باشد.

دزدگیرهای خانه ای که امروزه استفاده می شوند سیم کارتی هستند و قابلیت ارسال پیامک، تماس و گزارش دهی را دارند. همچنین توسط نرم افزار شما می توانید سیستم دزدگیر منزل خود را از راه دور کنترل کرده و آن را فعال و یا غیرفعال نمایید.

۳. دوربین مداربسته

یکی از رایج ترین و مهم ترین راه های تامین امنیت استفاده از دوربین مداربسته است. استفاده از یک سیستم دوربین مدار بسته در حفظ امنیت اموال و دارایی‌های ما بسیار ضرورت دارد.

از طریق دوربین مدار بسته، ما قادر به بررسی فعالیت‌های جاری در ملک خود و همچنین اتفاقاتی که در گذشته افتاده است هستیم، اما توجه داشته باشید که دوربین مدار بسته به تنهایی عامل بازدارنده سرقت نیست زیرا سارق با تخریب دوربین مداربسته و تجهیرات آن، امکان بررسی و تشخیص را از بین میبرد اما این سیستم از نظر نظارتی بسیار کارامد و مهم میباشد.

انتخاب دوربین مداربسته مناسب برای خانه و یا محل کار بسیار مهم است و اگر به درستی انجام نشود باعث افسوس در آینده خواهد شد.بنابر این قبل از خرید حتما با مشاوران مجرب ما در زمینه دوربین مداربسته مشورت نمایید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha