• دوشنبه / ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۲:۵۱
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 99061712579
  • خبرنگار : 71638

بازگشت ژیمناستیک پس از ۶ ماه

بازگشت ژیمناستیک پس از ۶ ماه

رقابت‌های ژیمناستیک پس از ۶ ماه تعطیلی به دلیل شیوع کرونا، قرار است دنبال شود.

به گزارش ایسنا، پس از شیوع ویروس کرونا اکثر رقابت های ورزشی لغو و به زمان دیگری موکول شد. مسابقات رسمی ژیمناستیک هم با توجه به شیوع کرونا لغو و به زمان دیگری موکول شد. حتی در اسفند سال گذشته هنگامی که رقابت های جام جهانی ژیمناستیک در جمهوری آذربایجان در حال پیگیری بود فدراسیون جهانی ژیمناستیک از لغو فینال این مسابقات در باکو به دلیل شیوع کرونا خبر داد.

درحالی که حدود شش ماه از وقفه مسابقات ژیمناستیک به دلیل شیوع همه گیر ویروس کرونا می گذرد فدراسیون جهانی ژیمناستیک خبر از بازگشت مسابقات این رشته به علاقه مندان می دهد. قرار است رقابت های جهانی چلنج کاپ ژیمناستیک  از دوم اکتبر (۱۱ مهر) در مجارستان برگزار شود. این رقابت ها در شهر سومبات‌هی به مدت دو روز ادامه خواهد یافت.

بیش از ۸۰ ورزشکار به نمایندگی از ۱۸ کشور قاره اروپا با شور و شوق فراوان به درخواست ثبت نام در این رویداد در قدیمی ترین شهر مجارستان پاسخ دادند.

مجارستان تاکنون  بیش از ۶۶۰۰ مورد ویروس کرونا را ثبت کرده است که تقریباً نیمی از آنها از بوداپست، ۲۳۰ کیلومتری شرق زومباتلی است.

از اول سپتامبر (شهریور) مرزهای مجارستان به روی مسافران خارجی بسته است. هرچند دولت اجازه می دهد مسابقات ورزشی بین المللی برگزار شود اما شرط آن برای برگزاری رقابت ها رعایت دستورالعمل های دقیق بهداشتی و پیروی از آن است.

برای این رقابت ها باید ورشکاران، مربیان و کارکنان دو تست کرونا بدهند که در صورت منفی شدن می توانند در این رقابت ها حضور داشته باشند.  علاوه بر این  به اشخاصی  که در داخل مجارستان سفر می کنند توصیه می شود از حمل و نقل عمومی خودداری کنند. همچنین طبق قوانین حضور در اجتماعات عمومی ممنوع است.

از قوانین جالب دیگر این رقابت ها می توان به فاصله یک متری داوران از هم اشاره کرد. همچنین ورشکاران هنگام ورود و خروج از زمین بازی دست های خود را ضدعفونی می کنند.

رعایت پروتکل های بهداشتی با جدیت فراوان دنبال می شود به طوری که با ورود ورزشکاران به محل تمرین و مسابقه، بررسی درجه حرارت بدن انجام شده و هر شخصی که دمای بدن آن بالاتر از ۳۷.۵ درجه سانتیگراد باشد فورا برای آزمایش کرونا هدایت می شود.

رئیس فدراسیون جهانی در باره برگزاری این رقابت ها گفت: این لحظه ای است که همه منتظر آن بوده ایم و  بسیار خوشحال هستیم که این مسابقات در شهر سومبات‌هی مجارستان برگزار می شود. ژیمناست ها مشتاقانه انتظار بازگشت به مسابقات را داشته و کمیته برگزاری محلی در سومبات‌هی با کوشش تمام تلاش کرده اند تا اطمینان حاصل کند که همه ورزشکاران قادر به رقابت در شرایط سالم هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha