• دوشنبه / ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۴:۱۳
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 99061007147

معاون اقتصادی استاندار خبرداد:

جذب تنها ۳۰ میلیارد تومان از سهمیه تسهیلات کرونا در گلستان

جذب تنها ۳۰ میلیارد تومان از سهمیه تسهیلات کرونا در گلستان

ایسنا/گلستان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان گفت: ۵۴۷ میلیارد تومان تسهیلات برای بنگاه‌های اقتصادی آسیب‌دیده از کرونا در گلستان در نظر گرفته شد.

ابراهیم کریمی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با وجود همه مشکلات بعد از شیوع ویروس کرونا، حتی یک واحد تولیدی در استان گلستان تعطیل نشد. علاوه بر این موضوع حتی تعدادی واحد تولیدکننده ماسک و مواد ضدعفونی کننده نیز به واحدهای تولیدی در سطح استان اضافه شد.

وی با بیان اینکه کرونا به تولید در استان آسیب وارد نکرد، افزود: محدودیت‌هایی برای صادرات به خاطر بسته شدن مرز ترکمنستان بوجود آمد اما صادرات از سایر مرزها اتفاق افتاد و صادرات ما متوقف نشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان بیان کرد: تعداد قابل‌توجهی از مردم شغل آنها متأثر از کرونا بود و دچار مشکل شدند. به همین خاطر دولت از همان ابتدا به فکر جبران خسارت‌ها در این بخش افتاد و تسهیلات حمایتی برای بنگاه‌های اقتصادی آسیب‌دیده از کرونا در نظر گرفت.

کریمی با بیان اینکه سهم استان گلستان از این تسهیلات ۵۴۷ میلیارد تومان است، گفت: تاکنون از این میزان تسهیلات تنها ۳۰ میلیارد تومان جذب شده است.

وی خاطرنشان کرد: رقم جذب در دستگاه‌های مختلف از ۲۰ تا ۳۰ درصد بالاتر نرفته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان بیان کرد: میزان جذب در بانک‌های خصوصی استان بیشتر از بانک‌های دولتی است.

کریمی، یکی از علت‌های استقبال کم از این تسهیلات را نقص در اطلاع‌رسانی دانست و گفت: بسیاری از مردم و بنگاه‌های اقتصادی نسبت به این تسهیلات مطلع نیستند و آگاهی کامل ندارند.

وی بیان کرد: متأسفانه برخی از بانک‌ها دستورالعمل این تسهیلات که شرایط را برای دریافت تسهیلات خیلی آسان کرده، رعایت نمی‌کنند. این تسهیلات تا سقف ۱۶ میلیون تومان فقط با چک یا سفته و بدون ضامن، تا سقف ۴۸ میلیون تومان با سفته یا چک و یک ضامن، تا سقف ۱۶۰ میلیون تومان سفته با دو ضامن و تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان با سفته و سه ضامن پرداخت می‌شود. هیچ وثیقه‌ای برای تسهیلات کرونا در نظر گرفته نشده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان تصریح کرد: هیچ محدودیت منابعی برای پرداخت تسهیلات کرونا، سیل و سرمایه‌گذاری در هیچ حوزه‌ای نداریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha