• پنجشنبه / ۶ شهریور ۱۳۹۹ / ۲۱:۳۷
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99060605494
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

عضویت بیش از ۳۳ هزار نفر در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اصفهان

عضویت بیش از ۳۳ هزار نفر در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اصفهان

ایسنا/اصفهان مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان گفت: هم اکنون ۵۶ واحد ثابت و ۲ واحد پستی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سطح استان فعالیت دارد که بیش از ۳۳ هزار نفر عضو دارند.

سیدمحمد قلمکاریان عصر امروز (پنجشنبه_ ۶ شهریورماه) در دیدار با مسئولان شهرستان اردستان، اظهار کرد: در شهرستان اردستان هم اکنون دو مرکز فعالیت های ویژه ای را در عرصه کودکان و نوجوانان دارند. کانون های پرورش فکری فعالیت هایی در بخش علمی، هنری، ادبی و دینی دارد و فعالیت هایی را به صورت تخصصی ویژه کودکان ۴ تا ۷ سال انجام می دهد.

وی با بیان اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اردستان، فعالیت های شاخصی را در مناسبت های مختلف داشته، افزود: در دیداری که با مسئولان شهرستان انجام شد رایزنی هایی برای راه اندازی مرکز زواره و واحد سیار در شهرستان انجام دادیم و امیدواریم به زودی این دو پروژه به نتیجه برسد.

به گزارش ایسنا، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان با بیان اینکه یکی از اقدامات ارزشمند این کانون ها راه اندازی واحدهای سیار است که در روستاهای منطقه فعالیت می کنند، گفت: در حال حاضر سه مرکز سیار در شهرهای نطنز، فریدونشهر و شرق استان فعالیت دارد و برنامه داریم این واحدها تا پایان سال‌ جاری به ۷ مورد و تا پایان سال آینده به ۱۰ واحد افزایش یابد.

قلمکاریان با بیان اینکه هم اکنون ۵۶ واحد ثابت و ۲ واحد پستی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سطح استان فعالیت دارند که بیش از ۳۳ هزار نفر عضو دارند، تصریح کرد: این مراکز وظیفه پرورش فکر و خلاقیت و توان فکری را برای روحیه ارزشمند انقلابی و دینی در بین کودکان و نوجوانان دارند.

وی با بیان اینکه طرح نوباوه، ویژه کودکان چهار تا شش ساله با هدف استعدادیابی و نخبه ‌پروری از ابتدای شهریور ماه اجرا شده است، گفت: کودکان گروه سنی هدف در این طرح با آموزش‌های فرهنگی، ادبی و هنری به سمت استعدادیابی و نخبه‌پروری هدایت می‌شوند. با توجه به اینکه خانواده‌ها به دنبال استعدادیابی در فرزندان خود هستند، در صورتی که شیوع بیماری کووید- ۱۹ کاهش یابد، این طرح با استقال چشمگیر علاقه‌مندان روبه‌رو خواهد شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان با اشاره به ارایه خدمات فرهنگی، هنری، علمی، ادبی و دینی به ویژه در موضوع استعدادیابی و استعدادپروری به گروه‌های سنی ۴ تا ۱۸ سال، خاطرنشان کرد: ۶۲ کارگاه برای این اعضا با حق عضویت یک ساله در نظر گرفته شده که سه روز دختران و سه روز پسران در کارگروه‌های تخصصی فرهنگی، علمی، ادبی و دینی شرکت می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha