• چهارشنبه / ۵ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۳:۵۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99060504530
  • خبرنگار : 50237

دهیار روستای امزاجرد:

مدارس روستای «امزاجرد» همدان نیاز به نوسازی دارند

مدارس روستای «امزاجرد» همدان نیاز به نوسازی دارند
عکس تزئینی است

ایسنا/همدان دهیار روستای امزاجرد با بیان اینکه دبستان و راهنمایی پسرانه و دخترانه در روستای امزاجرد وجود دارد و دانش آموزان برای تحصیل در مقطع دبیرستان به همدان می روند، گفت: مدارس روستای امزاجرد نیاز به نوسازی دارند.

یدالله عظیمی در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح ظرفیت ها و مشکلات روستای امزاجرد از توابع بخش مرکزی شهرستان همدان، اظهار کرد: روستای امزاجرد در ۱۵ کیلومتری شمال غرب شهر همدان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه اهالی روستای امزاجرد ترک زبان هستند، افزود: ۳۲۰۰ نفر ساکن روستای امزاجرد بوده و جمعیت روز این روستا به بیش از ۵۰۰۰ نفر می رسد به طوریکه اکثر مردم کشاورز، دامدار، خیاط و تراشکار هستند.

عظیمی گندم، جو، سیب زمینی، خیار و انگور را از محصولات شاخص این روستا برشمرد و خاطرنشان کرد: یک حمام متعلق به دوره قاجار در این روستا وجود دارد که به سفره خانه سنتی تبدیل شده است.

وی با اشاره به وجود دو اقامتگاه بومگردی در روستای امزاجرد مطرح کرد: خندان تپه، پل نارنجی مربوط به ۲۰۰ سال پیش، مسجد زیرزمینی متعلق به قبل از زمان سلجوقیان و درخت توت هزار ساله از ظرفیت های تاریخی و گردشگری این روستا است.

دهیار  با بیان اینکه هیچ شبکه فاضلابی در این روستا وجود ندارد و درخواست های لازم برای این موضوع به شبکه آب و فاضلاب ارسال شده اما مشکل تأمین اعتبار برای این پروژه ها وجود دارد، اضافه کرد: دبستان و راهنمایی پسرانه و دخترانه در روستای امزاجرد وجود دارد و دانش آموزان برای تحصیل در مقطع دبیرستان به همدان می روند.

وی با بیان اینکه مدارس روستای امزاجرد نیاز به نوسازی دارند، گفت: سالن ورزشی این روستا سه سال است که به صورت نیمه کاره رها شده همچنین ۳۰ درصد چاه های کشاورزی امزاجرد برقی نیستند و شبکه برق در اراضی کشاورزی ساخته نشده است.

عظیمی با بیان اینکه درخواست اختصاص اتوبوس خط واحد داده شده تا دانش آموزان راحت به همدان رفت و آمد کنند اما مسئولان مربوطه همکاری نکردند، ادامه داد: یک پایگاه بهداشت در این روستا وجود دارد که هفته ای دو روز مردم توسط پزشک ویزیت می شوند همچنین برای حضور هر روز پزشک درخواست داده و پیگیری های لازم انجام شد اما نتیجه نداشت.

دهیار روستای امزاجرد با بیان اینکه روزانه پنج تن شیر در امزاجرد تولید می شود، تصریح کرد: در این روستا کارگاه تولید قارچ و انگشت پیچ سنتی وجود دارد.

وی در پایان بیان کرد: جاده روستای امزاجرد به لالجین چهار کیلومتر است که نیاز به آسفالت دارد و با آسفالت کردن این جاده پتانسیل گردشگری روستا چند برابر می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha