• چهارشنبه / ۵ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۰:۲۰
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 99060504129
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

اعتبارات صیانت از جنگل به درمیان رسید

اعتبارات صیانت از جنگل به درمیان رسید

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی اظهار کرد: ۳۰ هکتار جنگل در شهرستان درمیان از محل اعتبارات صیانت از جنگل‌های زاگرس، جنوب و مناطق مرکزی ایران نهالکاری شد.

علیرضا نصرآبادی امروز چهارشنبه ۵ شهریور به خبرنگاران رسانه‌های گروهی گفت: توسعه گیاهان مرتعی، بذرکاری، انجام طرح‌های هلال آبگیر و کاشت نهال با هدف جلوگیری از فرسایش مراتع، کشت گونه‌های مقاوم به شرایط استان و اجرای دیگر طرح‌های مرتعداری مصوب در اراضی طبیعی استان از جمله برنامه‌های اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری در سال‌ جاری است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در سال مالی ۹۸ از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی پروژه توسعه جنگل اعم از نهالکاری و بذر کاری در سطح ۱۵۰ هکتار اجرا شد.

وی ادامه داد: این طرح در شهرستان‌های طبس، خوسف، زیرکوه و قاینات اجرا شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با اشاره به اعتبارت اختصاص یافته برای طرح‌های حفاظت مرتع و جنگل اظهار کرد: از محل اعتبارات طرح ضیافت از جنگل‌های زاگرس، جنوب و مناطق مرکزی ایران پروژه توسعه جنگل در سطح ۳۰ هکتار در شهرستان درمیان اجرا شد.

نصرآبادی گفت: تولید نهال‌های مقاوم در برابر خشکی و کم آبی از جمله تاغ، بادامشک، اتریپلکس و ... برای مقابله با ریزگردها در اراضی بیابانی این شهرستان‌ها از جمله برنامه‌های اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در سال‌ جاری است.

وی ادامه داد: همچنین از ابتدای امسال تا کنون یک فقره طرح مرتعداری در منطقه چاه بند و چاه محمدی به مساحت ۱۱ هزار و ۳۳۵ هکتار، در دفاتر اسناد رسمی به نمایندگان مجریان مراتع مذکور واگذار شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی تصریح کرد: در اجرای ماده ۳ قانون حفاظت و بهره برداری ازجنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور و در راستای نیل به مهم‌ترین اهداف سازمانی خود (حفظ، احیاء، اصلاح، توسعه و بهره برداری اصولی از مراتع) و با هدف کاهش فشار فزاینده دام و کاهش بهره برداری متکی به مراتع، اقدام به تهیه و واگذاری طرح‌های مرتعداری کردیم.

وی خاطرنشان کرد: از ۲۰۲ طرح مرتعداری تهیه شده استان به مساحت ۲ میلیون و ۱۲۲ هزار هکتار تاکنون ۱۲۴ فقره با مساحت یک میلیون و ۱۳۹ هزار هکتار طی انعقاد قرارداد به نماینده مجریان طرح‌های مرتعداری واگذار شده است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha