• سه‌شنبه / ۴ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۴:۴۳
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99060403568
  • خبرنگار : 50165

به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی؛

۳ مسجد و ۲ هیئت در زنجان تذکر گرفتند

۳ مسجد و ۲ هیئت در زنجان تذکر گرفتند

ایسنا/زنجان فرماندار زنجان گفت: به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی، ۳ مسجد و ۲ هیئت در این شهرستان تذکر گرفتند.

رضا عسگری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه هرچه مردم رعایت کنند، ویروس کمتر مردم را مبتلا می‌کند و نیاز است که فاصله‌گذاری‌های اجتماعی بسیار مورد تاکید قرار گیرد، اظهار کرد: در دهه‌های گذشته و در روزهای منتهی به تاسوعا و  عاشورای حسینی همواره شاهد حضور مهمان در شهر زنجان هستیم.

وی افزود: بر اساس تصمیماتی که در ستاد ملی، استانی و حتی شهرستانی کرونا گرفته شد، هر گونه اجتماعات بزرگ عاشورایی در یوم‌العباس و روز عاشورا را در زنجان نخواهیم داشت. همچنین امسال مراسم دسته عزاداری زینبیه و تعزیه ارمغانخانه که در فرهنگ آیینی ثبت ملی شده و مشتاقان بسیاری دارد نیز برگزار نخواهد شد.

این مسئول با بیان اینکه امسال در شهرستان زنجان هیچ مراسمی با اجتماعات بزرگ برگزار نمی‌شود، ادامه داد: با همه دستگاه‌ها، هیئات، تشکل‌های مذهبی و ... هماهنگی‌های لازم انجام‌ شده و خوشبختانه همکاری لازم از جانب این افراد به عمل آمده است. از مردم درخواست شده که امسال به استان زنجان سفر نکنند و این در حالی است که تدارکات اسکان همانند سال‌های گذشته در نظر گرفته نشده است و به عبارت دیگر امسال مراسمی برگزار نمی‌شود که مسافران به استان بیایند.

فرماندار شهرستان زنجان تصریح کرد: زنجان، هیئات، مداحان و شعرایی در سطح کشوری دارد که در سطح شهر اقداماتی را انجام می‌دهند که با توجه به پروتکل‌های بهداشتی تدوین ‌شده، این هیئات و برنامه‌ها پذیرای تعداد محدودی از مردم شهر زنجان هستند و تحت هیچ شرایطی مقدمات حضور خیل عظیم عزاداران مقیم و غیرمقیم شهر زنجان وجود ندارد.

عسگری با بیان اینکه سرویس ویژه قطار، اتوبوس و ... در روزهای عزاداری محرم برقرار نخواهد شد، یادآور شد: احتمال تصویب کاهش سرویس ‌دهی به زنجان وجود دارد و اگر نیاز باشد، محدودیت‌هایی برای ورود و خروج به شهر زنجان نیز برقرار خواهد شد. از مجموع ۱۱۲۵ هیئت و مسجدی که در سامانه ثبت شده‌اند تعداد کمی توانسته‌اند که شرایط رعایت پروتکل‌های بهداشتی را فراهم و مراسمی را به صورت محدود برگزار کنند.

وی عنوان کرد: ۳ مسجد در شب اول و دو هیئت در فضای سربسته مراسم برگزار کردند که برخوردهای مقتضی با آنان انجام شد. پس از تذکرها مساجد پروتکل‌ها را رعایت و یا مراسم را تعطیل کردند و هیئت‌ها نیز به فضای روباز منتقل شدند و شرایط نسبت به شب‌های اول و دوم بهتر شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha